مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی قزوین از احداث شهرک صنعتی خصوصی با نام مروارید سازان در استان خبر داد.
به گزارش صنعت تبریز به نقل از ایرنا،عبدالقهار ناصحی روز پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: برای احداث این شهرک صنعتی خصوصی ۱۰۰ هکتار زمین در منطقه پاپلی جاده قزوین-بویین زهرا درنظرگرفته شده است.
وی اضافه کرد: این شهرک صنعتی دارای کاربری عمومی خواهد بود و صنایع مختلف در آن مستقر می شوند.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی قزوین که شرکتی دولتی و وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت است و به آماده سازی زمین های صنعتی در قالب شهرک ها و نواحی و عقد قرارداد با سرمایه گذاران برای استقرار واحدهای تولیدی می پردازد،گفت: مطالعه های مورد نیاز برای احداث شهرک مروارید سازان انجام شده و ساخت آن از توجیه اقتصادی و فنی لازم برخوردار است.
این مسوول با بیان اینکه احداث این شهرک خصوصی در هیات مدیره شرکت شهرک های صنعتی قزوین و کارگروه آمایش استان مصوب شده است،اظهار کرد: طراحی و احداث این مجموعه و همچنین عقد قرارداد برای استقرار واحدهای تولیدی در آن با نظارت شرکت شهرک های صنعتی قزوین توسط بخش خصوصی انجام می شود.
ناصحی اضافه کرد: کارهای مربوط به احداث این شهرک صنعتی خصوصی پس از صدور پروانه تاسیس از سوی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی آغاز می شود.
وی با بیان اینکه در سالیان گذشته مجوز ساخت دو شهرک صنعتی خصوصی ایران خودرو و برلیان در قزوین بدون مشارکت شرکت شهرک های صنعتی استان در تصمیم بر احداث آنها صادر شده بود اما شاهد موفقیت چندانی در ساخت این شهرک ها و حضور واحدهای تولیدی در آنها نبودیم، اظهار کرد: در رابطه با شهرک مروارید سازان پیش بینی ها و بررسی های مورد نیاز صورت گرفته است تا شاهد موفقیت بخش خصوصی در ساخت این شهرک صنعتی و جذب سرمایه گذاری لازم در آن باشیم.
وی در ادامه با اشاره به واگذاری مالکیت و اداره امور پنج شهرک و ناحیه صنعتی استان قزوین به بخش خصوصی با هدف اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در سال های اخیر،یادآور شد: کاسپین، لیا، آراسنج، حیدریه، خرمدشت و دانسفهان پنج شهرک و ناحیه صنعتی واگذار شده به بخش خصوصی محسوب می شوند.
این مسوول گفت: با واگذاری مالکیت و اداره شهرک های صنعتی به بخش خصوصی، اداره امور شهرک ها از جمله خدمات رسانی به واحدها توسط متقاضیان بخش خصوصی که معمولا ترکیبی از واحدهای مستقر در شهرک ها هستند، انجام می شود.
استان قزوین دارای ۱۲ شهرک و ناحیه صنعتی به بهره برداری رسیده است.
بر اساس آخرین آمار، ۶۸۳ واحد تولیدی در شهرک ها و نواحی صنعتی استان قزوین به بهره برداری رسیده و فعال هستند که میزان اشتغال آنها ۲۰ هزار و ۳۲۰ نفر است.