مدیرعامل پتروشیمی تبریز گفت: این مجتمع با تولید سالانه ۳۵۰ هزار تن انواع پلاستیک‌های خام، با وجود تحریم‌ها علاوه بر صادرات مستقیم به ۲۵ کشور، تامین نیازهای ۷۶۴ صنعت پایین دستی ۲۳ استان کشور را بر عهده دارد.
به گزارش صنعت تبریزبه نقل از فارس ، سیدجواد سلیمانی صبح امروز در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز با تشریح توانمندی‌ها و دستاوردهای پتروشیمی تبریز به عنوان بزرگ‌ترین شرکت شمال‌غرب کشور از نظر حجم کسب و کار اظهار داشت: این مجتمع با تولید سالانه ۳۵۰ هزار تن انواع پلاستیک‌های خام، در حال حاضر با وجود تحریم‌ها علاوه بر صادرات مستقیم به ۲۵ کشور صنعتی آسیایی و اروپایی، تامین نیازهای ۷۶۴ صنعت پایین دستی ۲۳ استان کشور را بر عهده دارد که بیش از ۷ هزار نیروی متخصص در آنها فعال هستند.

وی افزود: مجتمع پتروشیمی تبریز بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ نفر نیروی فعال دارد که با دستیابی به تولید ۱۰۰ درصد آن در حال حاضر به افزایش بیش از ظرفیت آن برنامه‌ریزی می‌شود.

مدیرعامل پتروشیمی تبریز گفت: هدف توسعه‌ای پتروشیمی تبریز افزایش تولید به ۲٫۵ برابر ظرفیت فعلی آن است که در همین زمینه احداث خط لوله اتیلن غرب در ادامه مسیر عسلویه، از میاندوآب به تبریز به طول ۱۵۴ کیلومتر در اولویت قرار دارد.

وی افزود: با اتمام این پروژه ۱۵۰ هزار تنی با اعتبار ۲۱۵۰ میلیارد ریال در مدت زمان ۲۴ ماه برای جوابگویی به نیازهای صنایع پایین دست داخلی و خارجی ظرفیت تولید این مجتمع به ۷۰۰ هزار تن در سال افزایش می‌یابد.