مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی گفت: اقدامات به‌موقع در بحث راه‌اندازی پنجره واحد تجارت فرامرزی و ایجاد پنجره واحد سرمایه‌گذاری بوده که یکی از نقاط برجسته استان به‌شمار می‌رود و تنها از تاریخ تشکیل آن بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ مجوز سرمایه‌گذاری در داخل شبکه پنجره واحد انجام‌شده است.

به گزارش پایگاه خبری،تحلیلی صنعـتیـمیـز به نقل از فارس، رضا حسینی ظهر امروز در مراسم راه‌اندازی سامانه دریافت، انعکاس، پیگیری و رسیدگی به شکایات متقاضیان صدور مجوزهای کسب‌وکار اظهار داشت: براساس قانون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار، وزارت اقتصاد و دارایی مکلف شد تا با اقداماتی را در راستای ارتقای شاخص‌های کسب‌وکار انجام بدهد.

وی افزود: به‌قدری موضوع ارتقای کسب‌وکار در ایجاد امنیت و کاهش ریسک، سهل و روان کردن امور در اقتصاد ایران مؤثر و اثرگذار بود که سخن از تصویب شورای عالی امنیت ملی به میان آمده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: برای بنگاه‌داری و توسعه کسب و تجارت، رقابت یکی از پیش‌شرط‌های کلیدی و اساسی در راستای اثربخشی در اقتصاد ملی و در شرایط فعلی اقتصاد جهانی است.

وی بابیان اینکه موضوع رقابت‌پذیری، ارتباط مستقیم به میزان برخورداری از نهاده‌های تولید را دارد، گفت: هر موضوع تولیدی و بنگاه اقتصادی در کنار عوامل کیفی و کمی به نهاده‌های دیگری از قبیل سیاست‌های دولت، مشوق‌های مالی، نحوه و شیوه تأمین مالی برای بنگاه‌ها، بهداشت، آموزش و بهره‌وری نیاز دارد.

حسینی ادامه داد: سیاست‌های دولت در بحث کاهش ریسک، نحوه تأمین مالی مؤثر بوده اگر بنا هست اتفاقی در توسعه مناطق بیفتد، این ما هستیم که با رفتار خود زمینه را برای جذب سرمایه‌گذاران و کارآفرینان فراهم می‌کنیم.

وی اضافه کرد: آنچه علامت‌هایی که از اقتصاد ایران لمس می‌کنیم و همه شاهد وضعیت اقتصادی کشور هستیم، یکی از مؤلفه‌های تأثیرگذار به حوزه فضای کسب‌وکار و نحوه عملکرد ما ارتباط دارد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه میانگین ارائه خدمت به یک بنگاه حدود ۱۵۰ روز است، گفت: این مدت‌زمان در برخی کشورها تنها به ساعت محدودشده و بحث روز مطرح نیست، هرچند در آذربایجان‌شرقی به لحاظ دو اقدام به‌موقع این مسئله تا حدودی رفع شده است.

وی ادامه داد: این اقدامات به‌موقع بحث راه‌اندازی پنجره واحد تجارت فرامرزی و ایجاد پنجره واحد سرمایه‌گذاری بوده که یکی از نقاط برجسته استان به شمار می‌رود و تنها از تاریخ تشکیل بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ مجوز سرمایه‌گذاری در داخل شبکه پنجره واحد انجام‌شده است.

حسینی خاطرنشان کرد: اما هنوز هستند کسانی که اعتقاد پیدا نکرده‌اند در داخل شبکه کار کنند.