سرپرست معاونت امور هماهنگی اقتصادی و بین‌الملل استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: نیروی کار ماهر نیاز صنعت آذربایجان‌شرقی است و باید بتوانیم نیروی ماهر لازم را تربیت کنیم.
احمد محمدزاده ظهر امروز در حاشیه بازدید از آزمون هماهنگ مرحله پنجم سال ۹۴ اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌شرقی در دیدار با مسئولان این مرکز بر توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و معرفی این خدمات به مردم تاکید کرد.

وی با بیان اینکه یکی از نیازهای اصلی صنعتگران و مدیران صنایع استان نیروی کار ماهر است، گفت: در مراجعات نیروی کار به مراکز صنعتی و تولیدی نخستین سئوال از آنان میزان و نوع مهارت حرفه‌ای منطبق بر نیاز آن صنعت است.

سرپرست معاونت امور هماهنگی اقتصادی و بین‌الملل استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: نیروی کار ماهر نیاز صنعت آذربایجان‌شرقی است و باید بتوانیم نیروی ماهر لازم را تربیت کنیم.

محمدزاده خاطرنشان کرد: خوشبختانه آموزش‌های متعددی در مراکز فنی و حرفه‌ای ارائه می‌شود که نیازمند معرفی و تبیین آنها به جامعه هستیم تا افراد علاقه‌مند به این آموزش‌ها بتوانند از آنها بهره‌مند شوند.

وی تاثیرگذاری این آموزش‌ها در سطح کلان و رفع معضل بیکاری مهم دانست و گفت: اگر کسی از مهارت کافی برخوردار نیست می‌تواند در این سیستم آموزشی جامع حضور یابد و از با اخذ گواهینامه مهارتی در حرفه مناسبی مشغول به کار شود.

سرپرست معاونت امور هماهنگی اقتصادی و بین‌الملل استانداری آذربایجان‌شرقی از توجه مسئولان ارشد استان به توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای خبر داد و یادآور شد: خوشبختانه این رشته‌ها تخصصی شده و در بسیاری از زمینه‌ها نیازمند معرفی بیشتر نیز هستیم.

محمدزاده یادآور شد: سطح برگزاری آزمون‌ها نیز بالا بوده و می‌توان نسبت به سطح کیفی این آزمون‌ها در دو جنبه کتبی و مهارتی نیز امیدوار بود.

همچنین در ادامه این بازدید سرپرست معاونت امور هماهنگی اقتصادی و بین‌الملل استانداری آذربایجان‌شرقی با تنی چند از شرکت‌کنندگان گفت‌وگو کرد.