مراسم گرامیداشت هفته حمل و نقل در بناب برگزار شد و مدیرکل حمل و نقل و پایانه های آذربایجان شرقی بر ضرورت سرمایه گذاری در ناوگان حمل و نقل آذربایجان شرقی تاکید کرد.
به گزارش صنعت تبریز به نقل ازمهر، ۲۶ آذرماه به پاس خدمات طاقت فرسای ناوگان حمل و نقل کشور و برای آگاهی هرچه بیشتر جامعه به نقش و جایگاه اساسی بخش حمل و نقل در اقتصاد کشور به عنوان روز حمل و نقل و این هفته نیز به عنوان هفته حمل و نقل نامگذاری شده است که فرصت خوبی برای تجلیل از فعالان بخش حمل و نقل کشور است.

به مناسبت گرامیداشت هفته حمل و نقل و تجلیل از فعالان این بخش شامگاه یک شنبه در بناب مراسمی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و جمعی از فعالان بخش حمل و نقل بناب برگزار شد.

فعالیت ۳۰ هزار دستگاه خودرو سنگین در آذربایجان شرقی

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های آذربایجان شرقی در این مراسم با تاکید بر ضرورت توجه به بخش حمل و نقل کشور گفت: حمل و نقل همچون رگ های خون رسانی در بدن است که در کشور نیز به این بخش درحال انتقال کالا به سایر نقاط است و در اقتصاد ایران نیز نیز نقش مهمی ایفا می کند و باید سرمایه گذاری های خوبی در این بخش صورت گیرد.

داریوش باقرجوان از فعالیت ۳۰ هزار دستگاه خودرو سنگین در آذربایجان شرقی خبر داد و با بیان اینکه هزار و ۷۰۰ خودرو سنگین نیز در بناب وجود دارد، افزود: بناب ظرفیت ها و پتانسیل های خوبی در بخش حمل و نقل استان دارد و این شهرستان در بخش حمل و نقل رتبه های نخست استانی را داراست.

وی با اشاره به اینکه حمل و نقل یک صنعت پشتیبان است، گفت: حمل و نقل قابل ذخیره سازی نیست و نارسایی و خلل در این بخش می تواند مشکلات اجتماعی و اقتصادی به وجود آورد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های آذربایجان شرقی با بیان اینکه از سرمایه گذاری در سیستم ناوگان حمل و نقل در استان غفلت شده است، گفت: باید توجه ویژه ای به نوسازی ناوگان حمل و نقل آذربایجان شرقی داشته باشیم.

وی به ضرورت ایجاد بانک حمل و نقل نیز تاکید کرد و ابراز داشت: باید مجتمع های خدمات رسانی در قالب تشکل های صنفی ایجاد شود و حمل و نقل استان توسعه یابد.

باقرجوان سپس در خصوص آمار فعالیت های ناوگان اتوبوسرانی و مینی بوسرانی آذربایجان شرقی در ایام اربعین گفت: در ایام اربعین ۱۲۰ هزار نفر از مردم آذربایجان شرقی توسط یک هزار و ۲۵۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس به مرزهای عراق جابه جا شد.

ضرورت احداث پارکینگ خودروهای سنگین در شهرستان بناب

فرماندار شهرستان بناب نیز دیگر سخنران این برنامه بود که از خروج روزانه ۱۰۰ تریلی کالا از شهرستان بناب خبر داد و بر اهمیت بخش حمل و نقل در اقتصاد کشور تاکید کرد و گفت: هشت شرکت فعال باربری در این شهرستان فعالیت می کنند.

ولی الله فرج اللهی عمده چالش حمل و نقل آذربایجان شرقی را ترکیب ناپهنه ناوگان حمل و نقل آن دانست و افزود: ظرفیت ها و پتانسیل های بخش حمل و نقل بناب در این شهرستان بالا است طوری که بیش از هزار و ۷۰۰ دستگاه خودرو در بخش حمل و نقل کار می کنند.

وی همچنین با بیان اینکه عدم وجود پارکینگ برای خودروهای سنگین یکی از مشکلات اصلی شهرستان است، افزود: پارک این خودروها در سطح شهر و محلات مختلف آسایش شهروندان را برهم زده است و باید فکری برای تاسیس یک پارکینگ بزرگ برای این نوع خودروها کرد.

فرماندار بناب سپس به حل مشکلات بیمه رانندگان نیز اشاره کرد و گفت: هم اکنون بالای ۴ هزار و ۵۰۰ نفر راننده در این شهرستان بیمه هستند.

وی سپس با تاکید بر ضرورت مکان یابی پارکینگ خودروهای سنگین گفت: باید همچنین شرکت های باربری در قالب شهرک باربری در این شهرستان تجمیع شوند و مشکل پراکندگی خودروهای سنگین در سطح شهر برطرف شود.

گفتنی است که در این مراسم با حضور مدیرکل حمل و نقل و پایانه های آذربایجان شرقی، فرماندار، رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی رانندگان حمل و نقل جاده ای بناب، جمعی از مسئولان محلی و اهالی با اهدای لوح و هدایایی از ۲۰ راننده نمونه شهرستان بناب تجلیل شد