رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه بانک‌ها در زمینه پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی باید فعال شوند، گفت: تعلل بانک‌ها در اعطای تسهیلات به واحدهای صنعتی غیرقابل قبول است.
به گزارش صنعت تبریز ، حسین نجاتی بعد از ظهر امروز در جلسه هم‌اندیشی انجمن ماشین‌سازان آذربایجان‌شرقی تعلل بانک‌ها در اعطای تسهیلات به واحدهای صنعتی را غیرقابل قبول دانست.

وی با بیان اینکه در اعطای تسهیلات به واحدهای صنعتی محدودیت‌های وجود دارد، گفت: در زمینه پرداخت تسهیلات بانکی به عناوین سرمایه ثابت صورت نمی‌گیرد، گفت: پرداخت تسهیلات به پروژه‌های سرمایه در گردش صورت می‌گیرد که در این زمینه نیز با محدودیت‌های در منابع مالی مواجه هستیم.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی بیان کرد: از محل اعتباراتی که در سفر ریاست جمهوری در نظر گرفته شده واحدهای صنعتی در نوبت دریافت وام قرار دارند.

وی با بیان اینکه در زمینه پرداخت تسهیلات بانکی به صنعتگران همکاری‌های لازم صورت می‌گیرد،؛ گفت: نامه‌های توجیهی برای حمایت از صنعتگران نوشته می‌شود و در صورتی که بانک‌ها همراهی لازم را نداشته باشند حاضر هستیم تا به صورت حضوری نیز با مدیران بانکی صحبت کنیم.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه بانک‌ها در زمینه پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی باید فعال شوند، گفت: در آینده نزدیک نشستی با مسئولان ارشد استان خواهیم داشت تا علل عدم همکاری بانک‌ها احصا شود و به صورت شفاف عدم این همکاری با بخش خصوصی مشخص شود.

وی یادآور شد: باید به صورت همدلانه مشکلات بررسی شده و به صورت هماهنگ مسائل را بیان کنیم و بتوانیم مشکلات را حداقل به صورت موقت و موردی حل کنیم و پروژه‌های بخش خصوصی نیز متوقف نشود.

نجاتی تاکید کرد: حضور صنعتگران و انجمن‌های صنعتی و ماشین‌سازی و تشکیل جلسات برای جمع‌بندی مشکلات است تا انعکاس خوبی صورت گیرد و در شرایط رکود فعلی کشور پروژه‌های واحدهای صنعتی متوقف نشود.