تغییر چهره غرب تبریز

احداث مجتمع های تجاری، خدماتی، تفریحی، فرهنگی، ورزشی و گردشگری در منطقه غرب تبریز که مهد توسعه صنعت در تبریز ، آذربایجان و شمالغرب کشور بوده یکی پس از دیگری مجوز دریافت می کنند.

به گزارش صنعت تبریز ، پس از آنکه محل کارخانه بنیان دیزل با تغییر کاربری برای احداث مجموعه  تجاری، خدماتی، تفریحی، فرهنگی، ورزشی و گردشگری در نظرگرفته شد اینبار شهرداری تبریز نیز گام دوم را بزرگتر برداشته و با همکاری سرمایه گذار ترکیه ای در غرب تبریز این مجموعه ها احداث می شود.

روز گذشته در نشستی که مابین شهردار تبریز و سرمایه‌گذار ترکیه‌ای برگزار شد، قرارداد نهایی مقدمات اجرای بزرگترین پروژه مشارکتی سرمایه‌گذاری در غرب تبریز به امضا رسید.

بر اساس طرح مصوب این سرمایه‌گذاری بزرگ در منطقه غرب تبریز، سرمایه‌گذار خارجی نسبت به احداث مجموعه بزرگ شامل مجموعه‌های تجاری، خدماتی، تفریحی، فرهنگی، ورزشی و گردشگری در منطقه غرب تبریز اقدام می‌کند.

پروژه فوق الذکر در زمینی به مساحت ۲۶ هکتار در محل توقف‌گاه اتوبوسرانی تبریز و با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد تومان اجرا می‌شود که سهم شهرداری از این پروژه ۱۸ و سهم سرمایه‌گذار ۸۲ درصد است.

به گزارش ایسنا، پیش از این و به‌دنبال امضای توافقنامه شهرداری تبریز و سرمایه‌گذار خارجی، موضوع به تصویب شورای اسلامی شهر تبریز رسیده بود.