برخی سرمایه گذاران بخش خصوصی در ماه های اخیر با سوء استفاده از تسهیلات و خدمات حمایتی دولتی رفتار های نامناسبی با کارمندان دولتی دارند ، کارمندانی که برخی از آنان جزو ایثارگران شناخته می شود.
به گزارش صنعت تبریز ، چک سفید دولتمردان آذربایجان شرقی برای سرمایه گذاران بخش خصوصی آنقدرها هم خوش یمن نبوده و برخی سرمایه گذاران که مبالغ قابل توجهی برای احداث واحدهای صنعتی به استان منتقل کرده اند به خود اجازه می دهند تا تخلفات گسترده ای را مرتکب شوند و در برابر ایرادات قانونی دولتیها به فحاشی و گنده گویی در جلسات و نشستهای مختلف بپردازند و با تهدید اینکه سرمایه مان را خارج خواهیم کرد دولتمردان را مجبور به سکوت و یا عقب نشینی کنند.
در یکی از این موارد یک سرمایه گذار جوان خارج نشین با چندین میلیارد سرمایه ای که همراه خود آورده به راحتی به مسئولان دولتی فحاشی می کنند ، مسئولی که به پاک دستی مشهور بوده و یکی از ایثارگران نیز می باشد.
در اتفاقات مشابه دیگری نیز در نشستهای مختلف سرمایه گذاران به راحتی با مشاهده وضعیت نامناسب مالی دولت در پروژه های سرمایه گذاری ترجیح می دهند تا با ابزار فشار و تهدید مکرر به خروج سرمایه از استان و تعطیلی واحدهای خود با مسئولان سخن بگویند.