سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری آذربایجان‌شرقی با اشاره به وجود توانمندی صادرات طلا در فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز، گفت: وجود این توانمندی باید اطلاع‌رسانی شده و دیگر توانمندی‌های موجود را به فعل درآورده و بهینه کنیم.
به گزارش صنعت تبریز به نقل ازفارس، احمد محمدزاده صبح امروز در نشست تسهیل صدور روادید برای گردشگران و مسافران خارجی و بررسی مسائل کارگو فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز، با بیان اینکه استان آذربایجان‌شرقی جزو استان‌هایی است که تجارت و صنعت در آن جریان دارد، اظهار داشت: با توجه به شرایط پساتحریم در آینده شاهد ورود میهمانان خارجی به استان برای دیدار و استفاده از توانمندی‌های استان خواهیم بود و بر همین اساس باید برای ارائه خدمات به مراجعه‌کنندگان آمادگی داشته باشیم.

وی با تاکید بر تسهیل ارائه خدمات فرودگاهی به مسافران خارجی در استان، گفت: از هر ۱۰ نفری که وارد یک کشور می‌شود حداقل یک نفر در آن کشور سرمایه‌گذاری یا از توانمندی‌های آن کشور برای واردات به کشور خود بهره‌مند می‌شود با توجه به این مسئله باید از این فرصت‌ها به خوبی بهره‌مند شویم.

محمدزاده در ادامه با اشاره به وجود توانمندی صادرات طلا در فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز، خاطرنشان کرد: وجود این توانمندی باید اطلاع رسانی شده و دیگر توانمندی‌های موجود را به فعل درآورده و بهینه کنیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: هر استانی که آماده‌تر باشد و بتواند جذب بیشتری انجام دهد بیشتر خواهد توانست از شرایط استفاده کند و این امر نیازمند همدلی و همکاری مدیران استانی است که امیدواریم با همدلی و همکاری که بین مدیران استان وجود دارد، شاهد این امر باشیم.

وی، در ادامه با تاکید بر تسهیل روند زمانی ورود و خروج مسافران و هیئت‌های خارجی از فرودگاه، گفت: بعد از استقرار دولت تدبیر و امید، جمهوری اسلامی ایران از معدود کشورهایی است که تشریفات روادید فرودگاهی در آن انجام می‌گیرد و اخیراً صدور روادید فرودگاهی از ۱۵ روز به یک ماه افزایش یافته است.

محمدزاده بیان کرد: مسافران و گردشگران خارجی که می‌خواهند از روادید فرودگاهی استفاده کنند، چنانچه ۷۲ ساعت قبل از سفر از طریق تورهای مسافری مشخصات آنها به دستگاه‌های ذیربط مستقر در فرودگاه اعلام شود در مدت یک ساعت امکان صدور روادید و تشریفات فرودگاه انجام می‌شود و در صورتی که مسافران به صورت انفرادی به ایران سفر کنند در مدت دو ساعت تشریفات و روادید فرودگاهی برای آنها انجام می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به راه‌اندازی بخش کارگو در فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز، بیان کرد: با توجه به اینکه استان آذربایجان‌شرقی جزو استان‌های صادرکننده و وارد کننده بوده، اما استانی که کارگو نداشته باشد در صادرات هم نمی‌تواند نقشی را ایفا کند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری آذربایجان‌شرقی، با اشاره به تاکیدات و نگاه ویژه مدیریت ارشد استان به بحث کارگو، اضافه کرد: زیرساخت‌های کارگو در فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی آماده شده و نباید تنها به صرف اسم باقی بماند، بلکه باید به صورت عملی فعال شود.