معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت عدم درج قیمت، گرانفروشی، عدم صدور فاکتور یا صورتحساب، در صدر تخلفات کشف شده در استان قرار دارند.

به نقل از سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی، اسماعیل عطاپور از انجام ۱۰۴ هزار مورد بازرسی از بنگاه‌های اقتصادی استان در ۶ ماهه اول سال‌جاری خبر داد و اظهار داشت: این میزان بازرسی که ۲ هزار و ۱۱۸ مورد آن در قالب گشت مشترک و با همکاری دستگاه‌های مختلف استانی از جمله معاونت غذا و دارو، پلیس آگاهی، پلیس مبارزه با قاچاق کالا، اتاق اصناف، اتحادیه‌های صنفی و شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۸ عملیاتی شده منجر به کشف ۵ هزار و ۹۰۱ نوع تخلف در قالب ۵ هزار و ۲۸۸ فقره پرونده شده است.

وی افزود عدم درج قیمت، گرانفروشی، عدم صدور فاکتور یا صورتحساب، عرضه و فروش کالای قاچاق، عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، کم فروشی و تقلب در صدر تخلفات کشف شده قرار دارند.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: همچنین طی ۶ ماهه سال‌جاری تعداد گزارشات دریافتی از طریق ستاد خبری ۱۲۴ و شکایات حضوری با توجه به آرامش حاکم در بازار با کاهش ۲۵ درصدی نسبت به سال قبل مواجه بوده است به طوری که در این مدت تعداد ۳ هزار و ۸۷۲ فقره گزارش مردمی دریافت و مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفته و برای ۷۵۳ واحد متخلف پرونده تخلفاتی تشکیل و جهت رسیدگی به تعزیرات حکومتی استان ارسال شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت بیش از ۵ طرح نظارتی ویژه ملی و استانی از جمله طرح نظارتی نوروز، رمضان، بازگشایی مدارس، آرد و نان، هدفمندی یارانه‌ها و… نیز برگزار شده و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در ۶ ماهه دوم سال نیز به تناسب وضعیت بازار و مناسبت‌های تقویمی برای حفظ آرامش بازار طرح‌های نظارتی ویژه تداوم خواهد داشت.

عطاپور ضمن اعلام آمادگی کامل بازرسان معاونت نظارت و بازرسی برای دریافت و رسیدگی به شکایات حضوری و تلفنی شهروندان، از تمام صاحبان بنگاه‌های اقتصادی استان درخواست کرد نسبت به درج قیمت مصرف کننده روی کالاها و یا در محل مناسبی که در معرض دید مشتریان باشد و نیز رعایت ضرایب سود قانونی و احتراز از گرانفروشی، کم فروشی تقلب در کسب و غیره اهتمام بورزند.