استاندار آذربایجان شرقی گفت : زیرساخت های لازم برای فعالیت سرمایه گذاران در شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی باید فراهم شود.

مجید خدابخش در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه آذربایجان شرقی افزود: موانع موجود در زمینه کمبود زیرساخت برای تمامی سرمایه گذاران در شهرک های صنعتی باید رفع شود و باید زمینه را برای حضور سرمایه گذاران خارجی فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه برخی از شهرک صنعتی سرمایه گذاری خارجی نیازمند افزایش ظرفیت برخی از زیرساخت ها از جمله گاز و آب است گفت : این زیرساخت ها باید به سرعت تامین شود چراکه برای افزایش ظرفیت تولید و اشتغال منتظر گاز هستند ولی هنوز در بروکراسی و پیچ و خم اداری گرفتار شده اند.

استاندار خاطرنشان کرد : برخی مدیران چگونه با خیال راحت سر بر بالین می گذارند وقتی که اقتصاد مقاومتی را عملیاتی نکرده اند ؟ مالیات، تامین اجتماعی و اقتصاد استان با همین افزایش اشتغال و سرمایه گذاری فراهم می شود .

خدابخش با اشاره به اینکه سرمایه گذاران منابع مالی خوبی دارند که می توانیم با فراهم کردن زمینه حضور آنها برای توسعه استان قدم برداریم تصریح کرد: بخش خصوصی را نباید برای کشتی گرفتن با بروکراسی اداری بفرستیم.

وی تاکید کرد: مدیران باید با تسهیل فرآیند، راه سرمایه گذاران را باز کنند و به جای ایجاد موانع بر سر سرمایه گذاران، زیرساخت لازم را فراهم کنند.
داوود بهبودی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی هم در این جلسه، ویژگی لایحه بودجه سال ۹۷ کشور را برشمرد و اظهار کرد: اصلاح ساختاری، اولویت بندی های ویژه، توجه به تولید و اشتغال و رویکرد عدالت اجتماعی از جمله ۴ ویژگی برتر این لایحه است.

وی با اشاره به اینکه بودجه امسال مبتنی بر عملکرد است افزود: اصلاح فرآیند توزیع اعتبارات استانی با افزایش اعتبارات و اختیارات استان ها در این لایحه پیش بینی شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با بیان اینکه امسال به عنوان آغاز روند تخصیص بودجه مبتنی بر عملکرد، ۳۴ درصد اعتبارات استانی با رویکرد مبتنی بر عملکرد اختصاص می یابد ابراز داشت: در اصلاحات ساختاری هم شفاف سازی مورد تاکید قرار گرفته است که در این میان کاهش ردیف های بودجه متفرقه از ۳۳۷ به ۱۳۸ ردیف، اعتبارات متفرقه لایحه بودجه از ۲۰ درصد به ۱۲ درصد کاهش یافته است.

وی گفت : حرکت به سوی تمرکز زدایی در لایحه بودجه ۹۷ در نظر گرفته شده و سهم اعتبارات هزینه ای استان ها ۴٫۳ درصد است که در لایحه بودجه ۹۷ به ۲۴ درصد رسیده است و این افزایش به دلیل انتقال اعتبارات بنیاد شهید، آموزش و پرورش و سازمان مدیریت و برنامه ریزی به استان هاست.
بهبودی، آب، محیط زیست، گردشگری، حمل و نقل ریلی و اصلاح بافت فرسوده شهری را جزو اولویت های بودجه ای امسال کشور به تبع آن استان دانست و گفت: این حوزه ها به دلیل اهمیت موضوعاتی مانند ریزگردها، آلاینده ها، سکونتگاه ها برای مردم، در اولویت دریافت بودجه قرار گرفته است.