به گزارش صنعت تبریز، علی علی‌لو عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با تسنیم، درباره این پرونده توضیح داد: پرونده مربوط به خرید دکل از یک شرکت یونانی با واسطه دلالی به‌نام طباطبایی به‌قیمت ۸۷ میلیون دلار است. این دکل حفاری تولید سال ۱۹۸۲ است.

وی با بیان اینکه دکل مورد نظر یک دکل اوراق شده بود، گفته بود: ۱۷ میلیون پیش‌پرداخت داده شد تا دکل بازسازی شود؛ البته از این رقم پنج میلیون دلار بابت بازسازی هزینه شد و مابقی آن نزد صاحب دکل ماند.

عضو کمیسیون صنایع مجلس افزود: علاوه بر این شرکت خریدار ــ مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی ــ قرار بود ۷۰ میلیون دلار بدهد و دکل را تحویل بگیرد. این پول تحویل دلال شد اما طباطبایی پول را به شرکت صاحب دکل پرداخت نکرد. شرکت دارنده دکل هم به‌دلیل پرداخت نشدن پول از طرف ایرانی دکل تعمیر شده را به یک شرکت مکزیکی اجاره داد.

نماینده مردم شبستر در مجلس اظهار کرده بود: شرکت یونانی حتی دو سه بار هم پیغام داده است: “بیایید ۱۲ میلیون دلار را بگیرید” اما هیچ کس جرأت نمی کند پول را بگیرد؛ چرا که ممکن است بگویند گیرنده پول قرارداد خرید دکل مذکور را بسته است، الآن هم که دست کسی به طباطبایی نمی‌رسد، معلوم نیست این فرد کجاست؛ کانادا یا آمریکا یا … .