رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: کارگران نیروی کار نباید هزینه سوء مدیریت کلان در حوزه اقتصادی کشور را پرداخت کند
به گزارش صنعت تبریز ، همایش یک روزه اعضای هیات مدیره و بازرسان کانون های کارگران بازنشسته استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان که با اردوی تفریحی کارگران بانشسته مازندرانی در تبریز همراه شد ببه انتقاد از وضعیت حاکم بر سازمان تامین اجتماعی در دولت گذشته ضرروت حفظ انسجام و و حدت در جامعه کارگری برای احقاق حقوق خود همراه بود.
حسن صادقی رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با بیان اینکه نیروی کارگری در سالهای اخیر سهم خود را کاملا ادا ء نموده است ، اظهار داشت : بازگشت نگاه حمایتی دولت نسبت به صاحبان اصلی صندوق تامین اجتماعی که همان کارگران بازنشسته هستند از مطالبات به حق و قانونی بازنشستگان کارگری است که با کوشش زیاد به دنبال حقوق خود هستیم.
معاون دبیرکل خانه کارگر ایران افزود: در این زمینه نگاه منطقی رئیس مجلس شورای اسلامی رادر تمام سالهایی که به کارگران بازنشسته ظلم می شد با خود همراه داشته ایم ولی در برخی موارد نیز نوع نگرش های مجلس شورای اسلامی باید تغییر یابد.
وی عنوان کرد: طی ۱۰ سال گذشته تعداد هشت مدیر برای صندوق تامین اجتماعی تعیین شده و ایجاد تغییرات پی در پی در مدیریت صندوق نیز از جمله چالش های اساسی است که باید جلوی آن گرفته شود.
صادقی یادآور شد: سیاست های دولت تدبیر و امید و شخص رئیس جمهور بهتر شده و ریاست سازمان تامین اجتماعی نیز به نسبت مدیران قبلی همراهی بیشتری در جهت حفظ کرامت و جایگاه بازنشستگان دارد.
رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری خطاب به نمایندگان کارگران بازنشسته اظهار کرد: هم اکنون نگاه های اصلاح گرایانه در این نهاد وجود دارد که نیازمند حمایت و همکاریشما عزیزان می باشد و نباید اجازه دهیم تا افراد دیگری وارد بخش مشکلات کارگری شوند.
معاون دبیرکل خانه کارگر ایران دربخش دیگری از سخنان خود گفت: نیروی کار نباید هزینه سوء مدیریت کلان در حوزه اقتصادی کشور را پرداخت کند چرا که نیروی کار سهم خود را دراقتصاد کشور با حضور در عرصه کار و تولید آداء کنند.
وی بیان کرد: آیا کارگران در پیامد موضوعی که در شکل گیری آن سهمی نداشته اند باید هزینه پرداخت کنند.
صادقی تاکید کرد: پولی که کارفرمایان بابت حق بیمه پرداخت می کنند در واقع از حقوق آنان کسر می شود و ضامن پرداخت این حق بیمه هستند.
وی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی مصوبه ای دارد که وظایف حاکمیتی را بر دوش تامین اجتماعی گذاشته و به نظر می رسد مجلسیان نیز باید بیش از گذشته نسبت به جایگاه تامین اجتماعی آگاه شوند.