شب گذشته سه شنبه مورخه ۱۳۹۴/۱۱/۲۱, بدنبال گزارش به اپراتوری فوریتهای پزشکی شهرستان میانه, مبنی بر کاهش هوشیاری و علائم تهوع و استفراغ اعضای خانواده ای, پایگاه اورژانس۱۱۵ میانه بمحل حادثه اعزام شد .
به گزاش صنعت تبریز ، مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی آذربایجان شرقی گفت:هشدارها در مورد مسمومیت با مونوکسیدکربن را جدی تلقی کرده و ساده انگاری در این امر حوادث تلخ و ناگواری رو بدنبال دارد و توصیه های ایمنی و علائم این قاتل نامرئی را جدی بگیرید
حسینقلی زاده گفت: ساعت ۲۳:۳۰ شب گذشته سه شنبه مورخه ۱۳۹۴/۱۱/۲۱, بدنبال گزارش به اپراتوری فوریتهای پزشکی شهرستان میانه, مبنی بر کاهش هوشیاری و علائم تهوع و استفراغ اعضای خانواده ای, پایگاه اورژانس۱۱۵ میانه بمحل حادثه اعزام شد .
وی افزود:با بررسی تکنسینهای اعزامی از وضیعت اعضای سه نفره این خانواده , از مسمومیت با مونوکسیدکربن این افراد خبر دادند.
حسینقلی زاده ادامه داد:اعضای این خانواده بدنبال نشت مونوکسیدکربن از دودکش آبگرمکن دچار علائم مسمومیت با این گاز خطرناک شده بودند که با اقدامات پیش بیمارستانی توسط تکنسینهای اورژانس ۱۱۵ , دو تن از آنان به بیمارستان میانه انتقال داده شدند و از مرگ یک تن دیگر خبر دادند.
وی ادامه داد:علايم مسموميت با منوکسيد کربن مي تواند طيف وسيعي از علايم را شامل شود که در بيماري هاي مختلفي ديده مي شود.بسياري از اين علايم شبيه به علايم سرماخوردگي است و اکثر افراد فکر مي کنند به دليل سردي هوا دچار سرماخوردگي شده اند. سعي در خوابيدن مي کنند.
۱- سردرد
۲- ضعف جسماني
۳- سرگيجه و بي قراري
۴- تهوع و استفراغ
۵- خميازه کشيدن بيش از حد
۶ – کاهش ديد از علايم عمومي مسموميت‌ها هستند
۷ – حالت خواب الودگي شديد، کسلي، خستگي و کاهش قدرت عضلاني از جمله علايم اوليه مسموميت در افراد به شمار مي‌روند.
حسینقلی زاده ادامه داد:چنانچه افراد در اين مرحله متوجه چنين علايمي شدند، با خارج شدن از فضاي الوده مي‌توانند از پيشرفت مسموميت پيشگيري کنند.