استاندار آذربایجان شرقی گفت: در معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری به هیئت‌های تجاری خارجی، باید فرصت‌های سرمایه گذاری «علمی و فناوری» نیز معرفی شوند.
به گزارش صنعت تبریز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛جبارزاده، در جلسه شورای سیاست گذاری روابط خارجی آذربایجان شرقی با بیان اینکه همه سرمایه گذاران خارجی به دنبال محل امن برای سرمایه گذاری هستند، خاطر نشان کرد: اکنون با تلاش‌های نیروهای نظامی و امنیتی، آذربایجان شرقی امن‌ترین استان کشور معرفی شده و زمینه لازم برای این حضور فراهم شده است.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی باید تمام زمینه‌های لازم را برای حضور سرمایه گذاران فراهم کنند، اظهار داشت: استفاده از ظرفیت سرمایه گذاران ایرانی خارج از کشور در کنار هیئت‌های خارجی باید مورد توجه قرار گیرد تا برای حل معضل بیکاری و مشکلات اقتصادی گام‌های مؤثری برداشته شود.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه نباید منتظر آمدن هیئت‌ها باشیم، بلکه باید مدیریت کنیم و هیئت‌هایی را که به درد حل مشکلات استان می‌خورند را میزبانی کنیم، تصریح کرد: موظف نیستیم هر گروه خارجی را به صورت کور بپذیریم، مگر اینکه از سرمایه گذاری هدفمند و برنامه ریزی شده آنها اطمینان حاصل نمائیم.

جبارزاده با تاکید بر اینکه سند تدبیر و توسعه جامع‌ترین سند سرمایه گذاری و نقشه راه توسعه استان است، خاطر نشان کرد: تمام پروژه‌های این سند که بیش از ۴۸ هزار میلیارد تومان ارزش دارد و بخش خصوصی و سرمایه گذار خارجی می‌تواند در ۷۰ درصد آن سرمایه گذاری کند، به عنوان فرصت سرمایه گذاری به هیئت‌های خارجی معرفی شوند.
استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با تاکید بر اینکه در معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری به هیئت‌های تجاری خارجی، باید فرصت‌های سرمایه گذاری «علمی و فناوری» نیز معرفی شوند، یادآور شد: طرح‌های دانش بنیان زیادی در دانشگاه‌ها داریم که می‌توانند با سرمایه گذاری طرف خارجی و حتی بخش خصوصی، با رسیدن به تولید انبوه و صادرات، ارزش افزوده و اشتغال خوبی ایجاد کند.