استاندار آذربایجان‌شرقی

استاندار آذربایجان‌شرقی تجارت بین المللی در منطقه آزاد ارس را لکوموتیو توسعه استان خواند و بر لزوم تشکیل شرکت‌های ساخت تجهیزات گلخانه‌ای و دانش بنیان در این منطقه تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری،تحلیلی صنعـتیـمیـز به نقل از فارس، مجید خدابخش عصر امروز در حاشیه بازدید از چند واحد تولیدی و پروژه زیربنایی در شهرستان جلفا و منطقه آزاد ارس اظهار کرد: باید مقوله صادرات در منطقه آزاد ارس به عنوان هسته کلیدی سند تدبیر توسعه شهرستان جلفا مطرح باشد.

وی افزود: زمینه فعالیت برای شرکت‌های سازنده تجهیزات دانش بنیان و گلخانه‌ای و جذب فارغ التحصیلان منطقه توسط این شرکت‌ها مهیا است.

خدابخش تصریح کرد: هدف از سفر امروز بازدید از یک سری پروژه‌های زیربنایی مثل طرح انتقال آب در ارتباط با کشت و زرع و شرب بود که در حال اجرا است .

سعی می کنیم موانع و مشکلات پیشرفت آن را برطرف کنیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی بر لزوم جذب سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی در ارس تاکید و اضافه کرد: منطقه آزاد ارس به عنوان صنعتی‌ترین منطقه آزاد کشور نعمت بزرگی برای استان محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز از دو واحد تولیدی کفش دنیللی و مجتمع گلخانه‌ای تارلاامین ارس بازدید کردیم که محور فعالیت‌های دانش بنیان و  ایجاد اشتغال به شمار می‌روند بازدید کردیم، افزود: واحد تولیدی کفش دنیللی ۲۵۰ نفر کارگر داشته و با برند ایتالیا و تکنولوژی روز و قابل عرضه در بازارهای جهانی به تولید می‌پردازد.

خدابخش افزود: واحد کشت گلخانه‌ای تارلا امین ارس نیز با اشتغالزایی برای ۴۰۰ نفر ۱۰۰ درصد محصولات خود را صادر می کند؛ میزان مصرف آب را تا یک چهلم کاهش و میزان تولید را ۱۰ برابر افزایش داده و مصداق بارز اقتصاد مقاومتی به شمار می رود و به سرعت در حال توسعه است.

این مسوول یادآور شد: منطقه آزاد ارس ظرف ۳ سال آینده می تواند به عنوان الگوی اشتغالزایی کشور مطرح شود که نرخ بیکاری آن حداقل است.

استاندار آذربایجان شرقی امروز از واحدهای تولیدی فراورده های لبنی راین و تولید کفش دنیللی، واحد گلخانه ای تارلا امین ارس، ایستگاه پمپاژ طرح توسعه بهره برداری از رودخانه ارس، فرهنگسرای منطقه آزاد ارس و واحد نساجی جلفا کاران ارس بازدید کرده و در روند فعالیت و مطالبات آنها قرار گرفت.