نشست خبری شورای هماهنگی جبهه اصلاحات آذربایجان شرقی با حضور رئیس ، نایب رئیس و دبیر شورای هماهنگی جبهه اصلاحات آذربایجان شرقی در تبریز برگزار شد.

سعید پور شریفی ، امروز در نشست خبری با اشاره به برگزاری دومین نشست خبری شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان آذربایجان شرقی گفت: نشست اول یک ماه گذشته برگزار شده و نشست سوم نیز یک ماه دیگر برگزار می شود.
رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان آذربایجان شرقی بیان کرد: این شورا متشکل از احزاب و گروه های اصلاح طلب استان می باشد که عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات کشور می باشند که از اسفند اسال ۹۳ به فعالیت خود پرداخته اند و برای انتخابات پرشور سال جاری در اسفند ماه برنامه ریزی دارند تا زمینه حضور پرشور مردم را فراهم کنند و انتخاباتی که در پیش داریم حاصل خون شهدای مشروطه و انقلاب اسلامی است و انتخابات به معنی تجلی حاکمیت مردم از مشروطیت تا کنون است و از نمادهای جمهوریت نظام جمهوری اسلامی ایران است.
وی ادامه داد: جبهه اصلاحات در چارچوب قانون مردم را به حضور جدی و موثردر انتخابات دعوت خواهد نمود و به دنبال تحقق مطالبات مردم هستیم تا کسانی که پیگیر این مطالبات هستند رای بیاورند.
پور شریفی با اشاره به سابقه حضور احزاب در کشور گفت: احزاب از زمان مشروطیت آغاز به کار کرده اند و در انقلاب اسلامی نیز از زمان ریاست جمهوری آقای هاشمی احزاب کم کم شکل گرفته اند و اگر احزاب در کشور جای خود را پیدا کنند در استان نیز جایگاه خود را پیدا خواهند نمود و در این مسیر نیازمند حرکت تدریجی است.

کریم صادقزاده دبیر خانه کارگر تبریز نیز در این جلسه با بیان اینکه خانه کارگر دنبال اهداف خود است گفت: اینجانب به عنوان عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات آذربایجان شرقی فعال هستم و ۲۸ گروه و تشکل در این شورا عضو هستند و این گروه ها به دنبال کار کارشناسی ۳۰۰ ساعته گرد هم آمده اند و مهمترین کمیته هایی که در این زمینه شکل گرفته کمیته های سیاسی و انتخاباتی هستند.
وی عنوان کرد: آذربایجان شرقی یکی از استانهایی است که اصلاح طلبان درآن جایگاه دارند و مهمترین ویژگی اصلاح طلبان جای دادن دغدغه های جامعه در درون خود است و همواره روند رو به رشدی را داشته است.
وی اضافه کرد: برنامه های جبهه اصلاحات تا زمان انتخابات به صورت مستمر ادامه خواهد داشت و برنامه های متنوعی خواهیم داشت.
صادقزاده با اشاره به اعتراض جامعه کارگری مبنی بر در نظر گرفتن مدرک کارشناسی ارشد در انتخابات گفت: این قانون موجب شده تا افراد زیادی که قدرت نقش آفرینی در جامعه را دارند به خاطر مدرک گرایی از حضور در مجلس محروم شوند.
وی یادآور شد: درماه محرم برخی افرادی که کاندیدای انتخابات هستند در برنامه های شاه حسین گویان سر دسته می شدند اما این افراد باید برنامه لازم را ارائه دهند و به جای تلف وقت برنامه های جدید تولید و ارائه دهند.
وی تصریح کرد :در حال حاضر بسیاری از کارخانجات تعطیل و یا نیمه تعطیل هست و نیاز است که با توجه به هویت صنعتی شهر تبریز افرادی که علاقمند به کار و تولید هستند در مجلس حضور یابند.
راستگو نایب رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با بیان اینکه جبهه اصلاحات و اصلاح طلبان در کشور و آذربایجان شرقی خود را جریان فکری ریشه دار می دانند گفت: ما این خط فکری را به بزرگ اصلاح طلب جهان بشریت یعنی حضرت ابا عبدالله حسین (ع) متصل می دانیم و اسلامیت را جدا از جمهوریت نمی دانیم.
وی عنوان کرد: جبهه اصلاحات مدافع آرمانهای امام راحل هستند و جریان اصیل اصلاح طلبی را در اسلامیت می دانیم و دو روی سکه هستند و در این میان اصولگرایانی که قرائت صحیحی از اصول دارند مورد حمایت ما هستند و آنان را با خود در یک مسیر می دانیم.
راستگو تصریح کرد: اصلاح طلبی به بلندی بعثت انبیا است که با هدف اصلاح بشریت آمده اند و جریان اصیل اصلاح طلبی به دنبال این جریان است و امیدواریم در انتخابات سال جاری حضور پرشور مردم را شاهد باشیم.
وی گفت: جریان اصیل اصلاح طلبی خود را مدافع ولایت فقیهی می داند که مبتنی بر قرائت امام راحل و مقام معظم رهبری است که رای مردم را حق الناس می داند.