مقامات این صندوق اعلام کردند به رغم پیشرفت و بهبود اوضاع و راهبردی های مالی اخیر ، روند ادامه اوضاع کنونی پولی می تواند رشد تورم را در پی داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری  صنعـتیـمیـز به نقل از صداوسیما، صندوق بین المللی پول هشدار داد، به رغم بهبودی و ادامه ثبات وضع مالی، افزایش آسیب پذیری ها می تواند روند بهبودی مالی جهانی را مختل کند.
به گزارش خبرگزاری شین هوا از واشنگتن به نقل از مقامات این صندوق ، نظام مالی جهانی به منظور برخورداری از ثبات مالی باید از سیاست های موثر پولی ، حمایتی، سرعت بخشیدن به مقررات و چرخه رشد مناسبی برخوردار باشد.
بر اساس اظهارات مقامات صندوق بین المللی پول که در واشنگتن مستقر است، به رغم پیشرفت و بهبود اوضاع و راهبردی های مالی اخیر ، روند ادامه اوضاع کنونی پولی می تواند رشد تورم را در پی داشته باشد. از سوی دیگر، ادامه شرایط مالی و پولی آسان سبب کاهش علاقمندی سرمایه گذار و همچنین کنکاش بیشتر آنان در این زمینه می شود. لذا در صورت افزایش اینگونه تحقیقات و کنکاش خطرات بازار از بخش بانکداری به بخش غیر بانکی تغییر می کند.
براساس گزارش ها، در ساختار اقتصاد کشورهای عضو گروه ۲۰، بدهی موسسات غیر مالی شامل دولت ها، خانوارها و شرکت ها بیش از ۱۳۵ تریلیون دلار معادل ۲۳۵ درصد از تولید ناخالص داخلی تخمین زده می شود. صندوق بین المللی پول هشدار داد، خطراتی شامل افزایش تورم و جهش ناگهانی در افزایش نرخ سود می تواند سبب آشفتگی بازار و سرانجام ضرر و زیان سرمایه گذار شود.
از این رو، چالش اصلی سیاست گذاران این است که ضمن اطمینان از محدود کردن آسیب پذیری های مالی، سیاست های پولی بتواند به عنوان حامی روند بهبودی جهانی عمل کند. این صندوق جهانی پیشنهاد می کند، بانک های مرکزی جهت جلوگیری از بروز آشفتگی در بازار برنامه های خود را شفاف سازی کنند.