به گزارش صنعت تبریز ، مسعود پزشکیان شب گذشته در نشست خبری که با حضور جمع محدودی از اصحاب رسانه در محل دفتر وی برگزار شد در عین حمایت از موضوع برجام و ضرورت سعه صدر در روابط با کشورهای همسایه ، انتقادات زیادی را از دولت تدبیر و امید نمود.
وی با بیان اینکه عضو هیچ حزب و جناحی نیستم گفت: بنده از ابتدا اعلام کرده ام که عضو هیچ جناحی نیستم و اگر گروهی نام بنده را در لیست خود بیاورد دلیلی بر عضویت من در آن گروه نیست.
وی ادامه داد: حرف زدن در جهان مدل و روش دارد و خداوند متعال نیز در قرآن کریم خطاب به موسی (ع) می فرماید که با فرعون با زبان لین و آرام سخن بگو اما ما در عین حال که به جهان حمله نمی کنیم در حال تهدید مداوم هستیم و این کاری ازپیش نمی برد.
وی یادآور شد: حوادث عربستان قابل نقد و اعتراض جدی است و حتی می توان گفت این اقدامات عمدی بوده اما نباید طوری رفتار کنیم که اسرائیل شاد شود.
وی عنوان کرد: در زمینه طرح تحول سلامت دولت کار غیر قانونی می کند و اگر اینگونه پیش برود همین طرح دولت را زمینگیر می کند و همه اعتبارات دولتی هم جوابگوی این طرح نخواهد بود.
وی دولت روحانی را دارای انحرافاتی دانست و گفت: انتقادات جدی دارم و معتقدم برخی کارهای دولت من درآوردی و غیر اصولی است و البته در حوزه اقتصادی مسائل پیچیده و زمانبر خواهد بود.
وی اظهار نظر در مورد بیماری زا بودن طوفانهای نمکی دریاچه ارومیه را زود دانست و گفت : باید در این مورد بررسی بیشتری صورت گیرد.
وی همچنین برخی شایعات در مورد ضرب و شتم یکی از کارمندان در زمان ریاست دانشگاه وی در تبریز را رد کرد و گفت: تا کنون در عمرم به کسی یک سیلی هم نزده ام اما برخورد قاطع کرده ام و در برابر سوال یک خبرنگار که موضوع را نادرست و تخریبی بیان کرد گفت: تو غلط می کنی که اینگونه حرف می زنی