فرماندار شهرستان اهر از پیشرفت ۹۵ درصدی احداث و تجهیز کارخانه معدن مس انجرد اهر که توسط بخش خصوصی در حال احداث است خبر داد.
به گزارش صنعت تبریز به نقل از مهر، سید محمد عابدی عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: برای این کارخانه ۴۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است و طبق زمانی که اعلام شده است اسفندماه امسال به بهره برداری خواهد رسید و برای بیش از ۵۰۰ نفر ایجاد اشتغال خواهد شد.

وی از سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری شرکت ترکیه ای برای تولید برق بادی ۴۰۰ مگاواتی در منطقه سامبران اهر با نصب ۱۰۰ توربین خبر داد.

فرماندار شهرستان اهر یکی از ظرفیت های بسیار بالای شهرستان اهر را بخش های دام و کشاورزی اعلام کرد و افزود: از سرمایه گذاری در این بخش ها که منجر به اشتغال شود حمایت می شود و دولت هم در این زمینه تسهیلات کم بهره پرداخت می کند.

وی همچنین از حل مشکلات مالی کارخانه قند اهر با مشارکت بنیاد برکت خبر داد و افزود: با تسریع در ادامه احداث و تجهیز آن در ماه های آینده شاهد افتتاح این کارخانه خواهیم بود.

عابدی همچنین از آسفالت ۱۶۰ محله و کوچه در شهر اهر توسط شهرداری اهر و همچنین آسفالت راه ۳۰ روستای شهرستان اهر با مشارکت روستائیان خبر داد.