کارخانه ریخته‌گری فولاد سهند ایجرود با حضور معاون اول رئیس جمهور افتتاح شد.
به گزارش صنعت تبریز به نقل از فارس، کارخانه ریخته‌گری فولاد سهند ایجرود عصر امروز با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس صندوق توسعه ملی و رئیس کل بانک مرکزی و جمعی از مسئولان استانی به صورت رسمی افتتاح شد.

کارخانه ریخته‌گری پیوسته سهند که در سال ۹۲ با سرمایه‌گذاری خارجی (سرمایه‌گذار چینی) تاسیس شده است، با اخذ جواز تاسیس در زمینه تولید شمش فولاد چدن آغاز به فعالیت کرده است.

کارخانه ریخته‌گری پیوسته سهند با سرمایه‌گذار چینی به تولید انواع شمش چدن با ظرفیت اسمی ۸۰۰ هزار تن در سال می‌پردازد.

سرمایه‌گذاری ارزی این طرح ۲۰۰ میلیون یورو است که ۲۰۰ میلیارد ریال آن از محل تسهیلات بانکی ا تسهیلات بانکی است و در ۳۵ کیلومتری جاده زنجان به بیجار (شهرستان ایجرود) اجرایی شده است.

اشتغالزایی این کارخانه ۹۰۰ نفر در متراژ ۱۸۵ هزار متر مربع در فاز نخست و سرمایه‌گذاری صورت گرفته برای احداث آن ۴ هزار و ۵۰۳ میلیارد ریال است.

به گزارش فارس، معاون اول رئیس جمهور، رئیس کل بانک مرکزی و ززز امروز در قالب سفر یک روزه میهمان مردم زنجان هستند و از جمله برنامه‌هایی که تا‌کنون با حضور آنها اجرایی شده است، شامل افتتاح طرح تولیدی شرکت آریا رنگ درخشان، تولید‌کننده کاغذ روکش شده به میزان ۸ هزار و ۶۰۰ تن در سال و چاپ هیلوگراور برای بسته‌بندی ۱۹ هزار تن با زیربنای زیربنای ۱۲ هزار مترمربع و سرمایه‌گذاری ثابت ۳۳۰ میلیارد ریال با اشتغالزایی ۹۰ نفر است.

همچنین دیگر طرح افتتاح شده نیز «آناکیمیا منگنز» با هدف تولید پرمنگنات پتاسیم، به عنوان نخستین و تنها تولیدکننده پرمنگنات پتاسیم در خاورمیانه با سرمایه‌گذاری ۳۴۰ میلیارد ریال احداث شده است که آورده مجری طرح ۲۱۲ میلیارد ریال و تسهیلات بانکی آن نیز ۱۲۸ میلیارد ریال است.