فاتح کویر جن که برای اولین بار در جهان اقدام به این کار کرده است در ادامه فعالیتهای خود برنامه های دیگری در سر دارد که غیر معمول ترین کارها از نظر منطقی به حساب می آید.

یونس موحد سریعی ، کویرنورد مسافت بلند ایران که سابقه ثبت رکورد جهانی کویر نوردی را در کتاب گینس به نام خود دارد و توانسته است کویر ریگ جن مشهور به مثلث برمودای ایران را به طول ۴۰۰ کیلومتر طی کند در گفتگو با خبرنگار صنعتیمیز ،  از برنامه های بلند مدت خود برای ثبت رکوردهای جهانی خبر داد.

وی هدف خود از برنامه های ورزشی منحصربه فرد را اهداف ملی خواند و گفت: اهداف ملی و غرور ملی را دنبال می کنم و به چیزی جز سربلندی کشورم در مجامع بین المللی فکر نمی کنم و تلاش دارم با ثبت رکوردهای منحصر به فرد توجهات را به کشورم جلب نمایم.

وی  با اشاره به موقعیت ناآرام منطقه و وقوع جنگهای منطقه ای خاطر نشان کرد: تلاش برای صلح جهانی از دیگر اهداف من بوده و در برنامه کویر نوردی سازمان محیط زیست جهانی و سازمان ملل نیز از حامیان من بودند.

وی ادامه داد: چالش سازترین و خطر ناک ترین پروژه کویر نوردی جهان را در اواخر سال گذشته با موفقیت در مثلث برمودای ایران  اجرا کرده ام و در ادامه برنامه های خود مسافت پیاده روی ۸۰۰ کیلومتر و سپ هزار و ۲۰۰ کیلومتر را در برنامه کاری دارم.

کویرنورد مسافت بلند ایران گفت: بعد از برنامه های کویر نوردی تلاش می کنم تا برای اولین بار هیمالیا را از مسیر غیر معمول و آنهم در فصل زمستان فتح کنم.

وی خاطر نشان کرد: قیچی ساز قهرمان تبریزی توانسته هیمالیا را از مسیر تعریف شده و در فصل گرم سال فتح کند ولی اینکار در فصل زمستان و از مسیرهای غیر معمول و تعریف نشده نیز ممکن است.

موحد سریعی قبول خطررااز ضروریت کارهای بزرگ دانست و یادآور شد: در سفر از کویر ریگ جن از خطرناکترین و مرگ آورترین شرایط عبور کرده و خطر را به جان خریدم و از صحرای  پر از سنگهای تیز و برنده به تنهایی عبور کردم.

وی ادامه داد: تا کنون کسی زنده از این کویر بزرگ خارج نشده و یا مفقود گشته و بر همین اساس نام مثلث برمودای ایران بر آن نام نهاده شده است.

کویرنورد مسافت بلند ایران گفت: در این برنامه بزرگ که سومین ریزپروژه مسافت بلند پای پیاده کویر نوردی ایران در فصل زمستان سال گذشته محسوب می شود از همراهی رسانه ای روزنامه همشهری و حمایت این روزنامه نیز برخوردار بودم که امیدوارم این روند در برنامه های آینده نیز ادامه داشته باشد.