فرماندار شهرستان خداآفرین با تاکید بر ضرورت و اهمیت گمرک و منطقه آزاد ارس به عنوان یک ظرفیت اقتصادی در منطقه، از استفاده نکردن این ظرفیت ها انتقاد کرد و گفت: در حال حاضر گمرک این شهرستان در عمل غیرفعال است.

به گزارش پایگاه خبری،تحلیلی صنعـتیـمیـز به نقل از ایرنا، امین امینیان با ابراز تاسف از غیر فعال بودن گمرک این شهرستان، افزود: با وجود صدور مجوز رسمی برای فعالیت و واردات و صادرات در گمرک خداآفرین و با گذشت شش ماه از ایجاد این گمرک، هیچ فعالیتی در آن انجام نشده است.

وی از عدم ارایه گزارش دستگاه های مرتبط در خصوص ایجاد بازارچه مرزی کالای همراه مسافر انتقاد کرد و گفت: ایجاد چنین بازارچه ای می تواند در رونق و توسعه اقتصادی شهرستان نقش موثری داشته باشد.
امینیان با بیان اینکه در این شهرستان نسبت به استان و کشور قاچاق کالا اتفاق نمی افتد، اظهار کرد: مبارزه با قاچاق امری حیاتی و جهادی است و برای پوشش خلاءهای مرزی برای قاچاق کالا این موضوع از طریق کارویژه مرزی استان مطرح و پیگیری می شود.

وی با اشاره با تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص مبارزه با قاچاق کالا و آسیب های جدی ناشی از این معضل در اقتصاد کشور، گفت: در صورت جلوگیری از قاچاق کالا و توجه به تولیدات داخلی، بیکاری از بین می رود و با افزایش درآمد خانوارها، اقتصاد کشور در قالب اقتصاد مقاومتی رونق می یابد.

فرماندار خداآفرین از ایجاد شعبه قاچاق کالا و ارز در فرماندهی انتظامی این شهرستان خبر داد و افزود: اداره صنعت، معدن و تجارت با همکاری نیروی انتظامی کالاهای موجود در سطح شهرستان را رصد و پایش می کنند تا کالاهایی که از سیستم قانونی وارد کشور نشده اند، جمع آوری کنند.