استاندار آذربایجان شرقی بر توجه جدی به آموزش های فنی و حرفه ای و کار و دانش برای کمک به اشتغال کشور تاکید کرد.

مجید خدابخش امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه اشتغال مهم ترین اولویت کشور است ، افزود: باید همه تلاش کنیم با کمک به توسعه رشته های آموزشی فنی و حرفه ای و کارودانش، دانش آموزان مهارت لازم را کسب کنند تا مشکل اشتغال در کشور حل شود.

وی با تاکید براینکه نباید رشته های خدمات فنی مورد غفلت قرار گیرد ، گفت: در عصر حاضر رشته های خدمات فنی و مهندسی از ضرورت های اشتغال است و این نوع رشته ها کاربرد زیادی در کسب و کار دارد که باید جوانان و دانش آموزان با هدایت صحیح به آن سمت ترغیب شوند.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید براستفاده بهینه از ظرفیت خیرین در تجهیز مدارس و کارگاه های مدارس از سازمان برنامه و بودجه استان خواست درتامین اعتبار لازم برای تجهیز کارگاه های فنی و حرفه ای مدارس مشارکت جدی داشته باشد.

پایه دوازدهم چالشی‌‌ترین مساله آموزش و پرورش سال آینده

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی هم در این نشست استقرار پایه دوازدهم را چالشی‌‌ترین مساله آموزش و پرورش در سال آینده دانست.
جعفر پاشایی با اشاره به اینکه سال آینده ۱۵ هزار نفر بر تعداد دانش آموزان متوسطه دوم افزوده خواهد شد، افزود: برای این مسئله از نظر نیروی انسانی ، امکانات و تجهیزات کارگاهی با چالش مواجه خواهیم شد که تلاش می شود با اقدامات و برنامه ریزی صحیح مشکلی پیش نیاید.

وی گفت: رویکرد اصلی استان توسعه آموزش های فنی و حرفه ای و کارودانش است و برای کمک به توسعه کشاورزی و صنعت استان با تربیت جوانان توانمند می توان به اشتغال آنان کمک کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی در عین حال اعتبار ۱۰۰میلیارد ریالی برای توسعه و تجهیز کارگاه های مدارس استان ضروری دانست و مساعدت استاندار آذربایجان شرقی را در این زمینه خواستار شد.

منبع: صدا و سیما