مدیر کل فرهنگ و ارشاد آذربایجان‌شرقی از این رویداد به عنوان بستری مناسب برای رونق اقتصاد فرهنگ و هنر استان یاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری،تحلیلی صنعـتیـمیـز به نقل از فارس، محمد محمدپور در نشست ویژه ی تبریز ٢٠١٨ و در جمع مسوولان انجمن های فرهنگی و هنری اظهار داشت: تبریز ۲۰۱۸ یک موضوع محدود به جغرافیای تبریز و آذربایجان‌شرقی نیست بلکه پنجره‌ جدیدی است که از شمال غرب کشور گشوده تا اقتصاد فرهنگ و هنر،گردشگری استان و ارتباطات بین‌المللی کشور را تقویت کند.

وی تاکید کرد: با استفاده از ظرفیت های رسانه ها بایستی تبریز ۲۰۱۸ را به یکی از نقاط اوج گردشگری، فرهنگی و اقتصادی کشور تبدیل کنیم و اخبار و گزارشات مرتبط در خصوص پایتختی تبریز برای گردشگری کشور های جهان اسلام در سال ٢٠١٨ به نحو احسن پوشش داده شود.

محمدپور با بیان اینکه ،همواری مسیر و فراهم کردن بستر و شرایط ،تدوین چارچوب ،شکل گیری تعاملات ،صدور مجوز برای ایجاد تشکلهای فرهنگی و هنری از وظایف ذاتی فرهنگ و ارشاد اسلامی است خاطر نشان کرد: انجمن های فرهنگی و هنری به عنوان بازوان اجرایی این اداره کل باید با جذب سرمایه‌گذار، طرح‌ها و برنامه‌های فرهنگی و هنری را عملیاتی سازند و در اقتصاد جامعه نقش تعیین کننده و موثری داشته باشند.

وی با اشاره به آغاز سال نوی میلادی و شروع برنامه های رویداد تبریز ٢٠١٨ اظهار کرد: هر یک از انجمن‌های فرهنگی و هنری ، وظایف مشخصی در این ارتباط دارند؛ باید تمام داشته‌های خود را به اشتراک بگذاریم تا در یک مسیر مشخص، به اهداف این رویداد مهم برسیم. و خروجی این اقدامات منجر به این شود که از تصدی‌گری به تولی‌گری ورود پیدا کنیم.

محمدپور گفت: همه انجمن‌های فرهنگی و هنری حاضر در این نشست در ایده پردازی و عملیاتی کردن طرح های ابتکاری باید از ظرفیت‌ها و نیروهای متخصص خود به نفع رشد، بالندگی، توسعه فرهنگ و هنر استان بهره ببرند تا زوایای پنهان استان آذربایجان‌شرقی و شهر تبریز برای گردشگران شناسانده شود.

نشست هماهنگی برای تبریز ٢٠١٨ با حضور روسای انجمن های فرهنگی ، هنری و ادبی تبریز در سالن جلسه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی برگزار شد.