قائم‌مقام سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: در طول ۵ سال گذشته ۲۷۷۸ میلیارد ریال اعتبار مکانیزاسیون کشاورزی به آذربایجان شرقی اختصاص‌یافته است.

به گزارش پایگاه خبری،تحلیلی صنعـتیـمیـز، اکبر فتحی در حاشیه جلسه بررسی وضعیت مکانیزاسیون کشاورزی استان، با اشاره به اینکه سهم آذربایجان شرقی از اعتبارات مکانیزاسیون کشاورزی ۹۶۷ میلیارد ریال است، اظهار کرد: تا به امروز متقاضیان برای دریافت تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی از طریق ادارات زیرمجموعه اقدام کرده‌اند که در مجموع از ابتدای سال تاکنون یک هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال به بانک‌ها معرفی کرده‌ایم.

قائم‌مقام سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی افزود: اعتبارات مکانیزاسیون کشاورزی که اکنون در قالب خط پنج به متقاضیان داده می‌شود از سال ۹۲ پرداخت می‌شود، ۴ سال پیش این تسهیلات در قالب خط یک بود که برای آذربایجان شرقی ۳۴۰ میلیارد ریال تخصیص‌یافته بود اما ما توانستیم از این میزان ۲۹۲ میلیارد ریال را جذب کنیم.

وی بابیان اینکه در طول ۵ سال گذشته ۲۷۷۸ میلیارد ریال اعتبار مکانیزاسیون کشاورزی به آذربایجان شرقی اختصاص‌یافته است، گفت: از مجموع اعتبارات ابلاغی در طول این ۵ سال فقط از جذب ۵۷۳ میلیارد ریال بازمانده‌ایم و مابقی را به‌خوبی جذب کرده‌ایم.

فتحی از تخصیص ۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به بخش مکانیزاسیون کشاورزی کشور از ابتدای سال جاری خبر داد، تصریح کرد: خوشبختانه تا سال گذشته با اقداماتی که انجام‌شده توانسته‌ایم در بحث جذب اعتبارات مکانیزاسیون کشاورزی رتبه اول تا سوم کشور را کسب کنیم.

قائم‌مقام سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی در پایان با تأکید بر اینکه بانک کشاورزی در راستای حمایت از بخش کشاورزی استان در طول ۹ ماهه امسال ۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده است، خاطرنشان کرد: این تسهیلات به ۶۰ هزار نفر از فعالان بخش‌های مختلف کشاورزی و سایر زیرمجموعه‌ها پرداخت‌شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته میزان پرداخت تسهیلات افزایش ۱۶ درصدی دارد.

منبع: نصر