مديرعامل شرکت شهرك هاي صنعتي آذربایجان شرقی با اعلام این خبر گفت: این شهرک ها در زمينه شيشه سازي ،برق و الكترونيك احداث خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری،تحلیلی صنعـتیـمیـز به نقل از صداو سیما، مرتضی نيرومند امروز در جلسه بررسي مشكلات ناحيه و شهرك صنعتي ملكان افزود : تاكنون ۲ شهرك خصوصي در حوزه های مختلف تولیدی در استان احداث شده است.
وی خاطر نشان کرد : سياست اجراي اصل ۴۴قانون اساسي در آذربایجان شرقی پيگيري مي شود و ادارات خدمات رسان هم موظف شده اند تا امكانات لازم را براي احداث شهركهاي خصوصي فراهم کنند.
نيرومند همچنين در رابطه با مشكل فاضلاب ناحيه صنعتي ملكان گفت : تا زماني كه تصفيه خانه فاضلاب اين ناحيه به بهره برداري نرسيده صاحبان صنايع موظف هستند فاضلاب واحدهاي توليدي خود را با تانكر به شهرك صنعتي مراغه انتقال بدهند تا در آنجا تصفيه شود.
فرماندار ملكان نيز برلزوم احداث ناحيه صنعتي در بخش ليلان تاكيد كرد و گفت : در اين رابطه ۵۰هكتار به صورت رايگان آماده شده است.
محمد باقر خاني با اشاره به قابليت هاي بخش ليلان در زمينه كشاورزي و باغداري افزود: زمين آماده شده براي احداث ناحيه صنعتي در ليلان به علت نزديكي با پتروشيمي مياندوآب مي تواند صنايع پايين دستي آن را هم پوشش دهد.