مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه بدنبال خودکفایی مددجویان هستیم، گفت: ۱۹ هزار شغل جدید طی سه سال آینده برای مددجویان تحت پوشش ایجاد می شود.

به گزارش پایگاه خبری،تحلیلی صنعـتیـمیـز، محمد کلامی روز یکشنبه در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه ۳۴ هزار خانوار تحت پوشش بین ۲۰ تا ۵۰ سال هستند که ۶۸ درصد آنان را زنان سرپرست خانوار تشکیل می دهند، افزود: طی تفاهم نامه ای با نظام پرستاری پنج هزار زن سرپرست خانوار را به کلاس های آموزشی می فرستیم تا بعد از اخذ مدرک شاغل شوند.
وی با بیان اینکه هدف گذاری ما ایجاد اشتغال پایدار است،خاطرنشان کرد: با دوخت لباس های بیمارستانی نیز برای ۲ هزار نفر از زنان سرپرست خانوار شغل ایجاد می شود.

مدیرکل کمیته امداد استان با انتقاد از برش صندوق های کمیته امداد و سایر موسسات خیریه بدون هماهنگی با این نهادها گفت: ما مخالف ساماندهی صندوق ها نیستیم و قبل از برش صندوق ها، شخصا تعداد آن ها را از ۱۱ هزار به چهار هزار و ۲۰۰ صندوق کاهش دادم.

کلامی با بیان اینکه هیچ نهادی حق ندارد بدون هماهنگی و مجوز به صندوق های کمیته امداد دست بزند،افزود: با برش غیراصولی صندوق های صدقات در عرض یک ماه یک میلیارد ریال از میزان صدقات مردمی کاهش یافت که تاثیر این در سفره نیازمندان مشهود خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه کسب عنوان شهر بدون گدا افتخار است اما هدف نیست، اظهار کرد: سیاست کلی ما رسیدن به شهر بدون فقر است وگرنه ایجاد شهری بدون گدا چندان کار سختی نیست و می توان فقرا را جمع آوری و پنهان کرد.

کلامی با اشاره به برگزاری جشن نیکوکاری در آستانه عید نوروز، از برپایی هشت پایگاه جمع آوری کمک های مردمی در تبریز خبر داد و گفت: در سایر شهرستان ها نیز به نسبت تراکم جمعیتی یک تا سه پایگاه به منظور جلب مشارکت های مردمی برپا می کنیم.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی افزود: در اولین گام روز ۱۶ اسفند ماه این جشن را در مدارس برگزار می کنیم و تمام کمک های جمع آوری شده در بین دانش آموزان نیازمند همان مدارس تقسیم توزیع می شود.

کلامی از جمع آوری ۱۶۰ میلیارد ریال کمک مالی در جشن نیکوکاری سال گذشته خبر داد و گفت: امسال برای جمع آوری ۲۰۰ میلیارد ریال برنامه ریزی کرده ایم که با حساب سرانگشتی برای هر خانواده تحت پوشش ۲ میلیون ریال می رسد.

وی با اشاره به ۵۶ هزار حامی ایتام در آذربایجان شرقی اظهار کرد: متاسفانه برخی از خیران تمایل به حمایت از کودکان زیر ۱۰ سال دارند و این درحالی است که فرد بدون سرپرست ۱۵ ساله نیز یتیم محسوب می گردد.

کلامی ادامه داد: به همین جهت نیز برخی کودکان چندین حامی دارند و ماهیانه تا ۱۰ میلیون ریال نیز مستمری دریافت می کنند ولی پسر ۱۵ ساله ای که هزینه های بیشتری دارد ماهیانه حدود ۵۰۰ هزار ریال مستمری می گیرد.

منبع: ایرنا