عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی از نهایی شدن طرح تحقیق و تفحص از خودروسازان در مجلس شورای اسلامی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری،تحلیلی صنعـتیـمیـز، «رضا علیزاده» در همایش ماشین سازان و قطعه سازان خودروی تبریز ۲۰۱۸ گفت: ما به صنعتگران استان افتخار می کنیم که در این شرایط سخت توانسته اند چراغ کارخانه ها را روشن نگه دارند.
وی افزود: ما متاسفانه در چنین همایش هایی جمع می شویم، مشکلات را می گوییم و بعدا فراموش می کنیم.
این نماینده مجلس گفت: مشکل اصلی که باعث می شوند صنعت خودروسازی نتواند راه توسعه را پیدا کند، این است که دولت تصدی گری اقتصاد را هنوز در دست دارد.
علیزاده گفت: تا زمانی که اصل ۴۴ قانون اساسی به درستی اجرایی نشود، این مشکلات ادامه خواهد داشت. بخش خصوصی همیشه کارش را درست انجام داده است.
وی افزود: اصل ۴۴ و خصوصی سازی درست انجام نشده است و متاسفانه مشکلات بیشتری را سبب شده است.
نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی گفت: تحقیق و تفحص از خودروسازان را در کمیسیون صنایع تصویب کردیم و به صحن ارسال خواهد شد و در صورت تصویب از خودروسازان کشور تحقیق و تفحص انجام خواهد شد.
علیزاده افزود: ما ۴۰ سال است برای صنعت خودرو هزینه کردیم، اما چون خودروسازی ها در دست دولت بوده، به جایی نرسیدیم.
وی در خصوص سرفصل های مورد نظر در تحقیق و تفحص از خودروسازان گفت: بررسی قراردادها با شرکت های پژو و رنو از مهمترین اولویت های این تحقیق و تفحص است.
علیزاده در پایان گفت: بررسی چگونگی انتخاب و عقد قرارداد با شرکت های قطعه ساز است و چگونگی استفاده از شرکت های تابع و زیر مجموعه و همچنین بررسی خریدهای خارجی خودروسازان از دیگر موضوع های مورد نظر است.

منبع: نصر

عکس: آیدین تبریزی