رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز گفت: : رشد صنعت قطعه سازی و خودروسازی ایران به تلاش های امثال مردان بزرگی چون مهندس توکلی مدیون است.

به گزارش پایگاه خبری،تحلیلی صنعـتیـمیـز، صمد حسن زاده در همایش ماشین سازان و قطعه سازان خودروی تبریز ۲۰۱۸ گفت:  در راستای برنامه توسعه صنعتی و ارتقای تولید خودرو و برای اینکه بتوانیم در بازارهای جهانی حضور پیدا کنیم، لازم است سطح تکنولوژی صنایع قطعه سازی و خودروسازی را بالاتر رود.

وی افزود: این همایش ارزشمندی است تا موضوعات و مشکلات این صنعت مطرح شود و برای حل آنها چاره اندیشی شود، معتقدم نتیجه این همایش برای صنعت قطعه سازی و خودورسازی کشور موثر خواهد بود.

حسن زاده تاکید کرد: صنعت قطعه سازی و خودروسازی یکی از مهمترین و راهبردی ترین صنایع پیشران توسعه کشور است  و تولید ثروت و اشتغال بسیار قابل توجهی برای کشور دارد.

وی افزود: رشد صنعت قطعه سازی و خودروسازی ایران به تلاش های امثال مردان بزرگی چون مهندس توکلی مدیون است که با ایجاد صنایع بزرگ و مادری چون گروه ماشین سازی تبریز، گروه تراکتورسازی ایران، ایدم، چرخشگر، بلبرینگ سازی و… موجب بیانگذاری صنایع قطعه سازی و خودروسازی شد.

رئیس اتاق تبریز گفت: در سال های اخیر بی توجهی هایی توسط دولت و خودروسازان به قطعه سازان و مجموعه سازان شاهد بودیم که موجب کاهش سهم قطعه سازان تبریز از صنعت خودروی کشور شده است.

حسن زاده گفت: انجمن قطعه سازان و ماشین سازان تبریز یکی از تشکل های بزرگ تخصصی بخش خصوصی است که می تواند نقش بزرگی در توسعه صنعت قطعه سازی و خودروسازی و ارتقای کیفیت آن ها داشته باشد.

وی در پایان گفت: باید تکنولوژی های جدید وارد خطوط تولید صنایع شود تا با کاهش قیمت تمام شده و افزایش تولید کمک شایانی هم به افزایش اشتغال شود.

منبع: نصر

عکس: آیدین تبریزی