نایب‌رئیس مجلس گفت: تهدیدهای تبریز ۲۰۱۸ را با رفتار و اعمال سنجیده به فرصت تبدیل کنیم.

به گزارش پایگاه خبری،تحلیلی صنعـتیـمیـز، مسعود پزشکیان شامگاه امروز شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت تبریز ۲۰۱۸ از نگاه‌های مختلف اظهار کرد: رویداد تبریز ۲۰۱۸ بستگی به رفتار و نگاه‌های مسئولان و مردم دارد که هم می‌تواند فرصتی ارزشمند و هم می‌تواند تهدید برای جامعه باشد.

وی با عنوان اینکه نحوه میزبانی از گردشگران و آماده‌سازی زمینه حضور آن‌ها در تبریز ۲۰۱۸ به رفتار و اعمال همه ما وابسته است، افزود: اگر در نگاه‌ها، رفتار، اعمال و نگرش‌هایمان تغییر اساسی به وجود نیاوریم و فقط به فکر خالی کردن جیب گردشگران بوده و حتی خدمات با کیفیت ارائه ندهیم تبریز ۲۰۱۸ به‌جای فرصت به تهدید تبدیل می‌شود.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه اضافه کرد: به لحاظ تلاش و همت نمایندگان این دوره آذربایجان شرقی توانسته‌ایم در این دوره اعتبار بیشتری جذب کنیم و نهایت تلاش‌ها این شده تا میزان تخصیص اعتبارات استانی به‌جای اینکه کاهش یابد افزایش‌یافته است در حالی که پیگیری اعتبارات یک بخش قضیه بوده و جذب و استفاده صحیح مهم‌ترین بخش به شمار می‌رود.

پزشکیان بابیان اینکه پروژه خط ریلی تبریز – میانه ۱۹ سالی می‌شود در حال احداث است اما پیشرفت این پروژه در طول یک سال گذشته به‌اندازه ۸ سال گذشته بوده است، گفت: وزیر راه و شهرسازی برای پاسخگویی نسبت به تأخیر بیش از اندازه در تکمیل پروژه خط ریلی تبریز – میانه چندین بار در جلسات مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی حضور یافته است و نمایندگان برای تکمیل این پروژه مستمراً پیگیری می‌کنند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس ادامه داد: مسئولین مربوطه قول داده‌اند تا بزرگراه تبریز – سهند تا هفته دولت سال آینده مورد بهره‌برداری کامل قرار می‌گیرد اما به لحاظ اینکه احداث چندین در این بزرگراه کمی زمان‌بر خواهد بود ولی در مجموع تأکید ما این است که بزرگراه تبریز – سهند باید تا پایان این دوره تکمیل شود.

وی برقی و سریع‌السیر شدن قطار تبریز – تهران را از دیگر مسائل مورد پیگیری نمایندگان آذربایجان شرقی برشمرد و افزود: مسئولان ذی‌ربط وعده داده‌اند تا قطار تبریز – تهران برقی و سریع‌السیر شود ما نیز امیدواریم این وعده تحقق یابد در صورتی که خلف وعده شود یقیناً ساکت نخواهیم ماند.

پیگیر اجرای فازهای دوم و سوم آزادراه تبریز – اهر – باکو هستیم

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی از پیگیری حل مشکلات مجتمع معدن مس سونگون شهرستان ورزقان خبر داد و بیان کرد: کارخانه نفلین سینت سراب نیز از دیگر مواردی است که پیگیر آن هستیم این‌طور نیست که فقط یک نماینده پیگیری کند بلکه تلاش مجمع نمایندگان استان را می‌طلبد هر چند نماینده مردم سراب با قدرت پیگیری می‌کند اما با پیگیری یک نماینده نمی‌توان پاسخ قانع‌کننده‌ای گرفت.

پزشکیان با تأکید بر اینکه فاز نخست آزادراه تبریز – اهر – باکو اجرایی شده و پیگیر اجرا فازهای دوم و سوم این پروژه نیز هستیم، ابراز داشت: برای عملیاتی کردن این پروژه حتی وزیر راه و شهرسازی را هم مکلف به پیگیری کرده‌ایم و از طرفی هم بزرگراه اهر – تبریز نیز در مقایسه با سال‌های گذشته طی یک سال گذشته پیشرفت خوبی داشته آن‌هم با پیگیری نمایندگان استان و به‌خصوص نماینده مردم اهر و هریس به نتیجه رسیده است.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس تأکید کرد: پروژه‌های عمرانی استان آذربایجان شرقی در حالی اجرا و پیگیری می‌شود که بودجه عمرانی دولت نسبت به دوره‌های گذشته بسیار ناچیز است و علی‌رغم محدودیت‌های منابع مالی ولی پیشرفت پروژه‌های استان نسبت به گذشته قابل‌قبول است.

وی با اشاره به اختلافات بین نمایندگان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: گرفتن نتیجه مطلوب بستگی به وحدت و انسجام نمایندگان دارد و از نگاهی دیگر در تلاش هستیم تا اختلافات بین نمایندگان را برطرف کنیم به‌طوری که با وحدت و انسجام بهتر می‌توانیم نتیجه بگیریم.

منبع: مهر