کارشناس فنی کمپانی آلمانی گفت:صنعت ایران چیزی کمتر از صنعت سایر کشورها ندارد و ما این امکان را داریم تا با کیفی‌سازی در حد و اندازه کشورهای پیشرفته ظاهر شویم.

به گزارش پایگاه خبری،تحلیلی صنعـتیـمیـز، رسول آخرتی  اظهار کرد:کارشناس شرکت آلمانی هستم که در آن شرکت ارائه خدمات به صنایع ریخته‌گری و سایر صنایع انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در ایران سخت‌افزارهای لازم وجود دارد که می‌توان آنها را در خطوط صنعت و تولید مشاهده کرد، افزود: به اندازه کافی خطوط منطبق با استاندارد دنیا در ایران وجود دارد و آن چیزی که وجود ندارد، نرم‌افزار و یا دانش استفاده از این خطوط است که باعث می‌شود محصولی تولیدی از کیفیت پایین‌تری برخوردار باشد.

این کارشناس کمپانی آلمانی ادامه داد: عمدتاً کیفیت و ماشین‌آلات مورد استفاده در محصولات تولیدی ایران از کیفیت و سطح بالایی برخوردار است و دقیقاً مشابه با خطوط تولیدی شرکت‌های اروپایی است ولی در نهایت محصول اروپا مورد اعتماد و استانداردسازی شده و اینجاست که محصولات ایران نمی‌تواند با آنها رقابتی انجام دهد.

وی با تاکید به اینکه نباید در کشور خرید خط انجام گیرد، تصریح کرد: ما باید کاری کنیم تا سطح دانش و تکنولوژی را ارتقا بخشیم تا بتوان محصول با کیفیت‌تری تولید کنیم.

آخرتی ابراز کرد: از طرف کمپانی آلمانی در تبریز حضور یافته‌ام اما برای فروش قطعه و خط تولید نیامده‌ایم بلکه به دنبال این هستیم که با کمک به شرکت‌های صنعتی ایران، بتوان شرایط فعلی را بهبود بخشید تا در نهایت به استانداردهای فعلی دنیا نزدیکتر شد.

وی با اشاره به اینکه باید به دنبال راه‌کارهای استفاده از خدمات و دانش فنی کشورهای دیگر باشیم، افزود: اگر کشور و یا کمپانی حاضر شد دانش فنی در اختیار ما بگذارد، باید از آن استقبال کرد و بهره‌مند شد.

کارشناس فنی کمپانی آلمانی با بیان اینکه بنده در کمپانی‌های مختلف خارجی کار کرده و البته خطای داخلی را نیز دیده‌ام، گفت: شاید اروپا نسبت به خط تولید، از ایران سطح پایین‌تری داشته باشد ولی از نظر محصول قابل مقایسه با ایران نیست.

وی ادامه داد: به عنوان یک ایرانی و عاشق وطن تلاش می‌کنم در حوزه به‌کارگیری دانش‌هایی که در سایر کشورها آزمون و خطا شده‌اند، در ایران فعالیت کنم تا شرکت‌های ایرانی توانمند شوند.

آخرتی اذعان داشت: صنعت ایران چیزی کمتر از صنعت سایر کشورها ندارد و ما این امکان را داریم تا با کیفی‌سازی به حد و اندازه کشورهای پیشرفته برسیم.

وی خاطرنشان کرد: دوچرخه ساخته شده، عیب و ایراد آن رفع شده از این رو در ایران نباید به دنبال ساخت یک دوچرخه دیگر بود بلکه باید از تجربه همچنین آزمون و خطاهای انجام گرفته دیگران استفاده کرد و در نهایت آن تجارب را در تولید خود پیاده کنیم.

این کارشناس فنی ادامه داد: البته تفاوت زیادی بین فرهنگ کاری ایران و آلمان وجود دارد و باید روی این موضوع نیز توجه شود تا با اصلاح آن، از دانش فنی بهره گرفت و البته مدیران نیز باید به این قضیه اهتمام ورزند.

وی تصریح کرد: خرید خط یک جمله جا افتاده و راحت در کشور است در حالیکه باید به جای آن هزینه‌ها صرف خرید دانش، بهینه‌سازی و هدفمندسازی شود.

آخرتی با اشاره به اینکه البته خرید خط هم کار اشتباهی نیست ولی با خرید دانش و بهره گرفتن از علم و تجارب دیگران باید به  توازن رسید  چرا که لازم و ملزوم هم هستند، گفت: ما در ایران شرط لازم را داشته ولی شرط کافی را نداریم و امیدواریم این شرط کافی را در چند شرکت ایرانی تسریع بخشیم.

منبع: فارس