رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان: به ازاء هر هکتار زمین کشاورزی، برای یک و نیم نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری،تحلیلی صنعـتیـمیـز، اکبر فتحی، توسعه بخش کشاورزی را از اولویت‌های اقتصادی برشمرد و افزود: علیرغم اختصاص تنها ۵ درصد از سرمایه گذاری‌ها در کشور به کشاورزی، این بخش ۲۲ درصد از زمینه‌های اشتغال را داراست و تلاش می‌شود سهم سرمایه گذاری‌ها با یک روند صعودی به ۷ درصد برسد.

او امروز در نشستی خبری به مناسبت هفته جهادکشاورزی و سالروز تشکیل جهادسازندگی، سهم استان از منابع اشتغال پایدار را هم ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: از این میزان، ۵۰ درصد سهم دولت و ۵۰ درصد آورده بانک هاست که ۴۰ درصد آن به بخش کشاورزی اختصاص می‌یابد و این میزان هم در قالب تسهیلات با کارمزد پایین به متقاضیان پرداخت می‌شود.

فتحی به تولید سالانه حدود ۶ میلیون تن انواع محصولات باغی، زراعی، دامی و شیلات در استان هم اشاره کرد و گفت: این درحالی است که آذربایجان شرقی از استان‌های پرحادثه از نظر بروز حوادث طبیعی و جوی است با این حال کشاورزان و باغداران، بیمه محصولات کشاورزی را جدی نمی‌گیرند.

به گفته فتحی، پارسال ۱۷۰۰ میلیارد تومان به ۸۵ درصد از محصولات باغی استان و همچنین محصولات زراعی خسارت وارد شد از این رو ضروری است رسانه‌ها برای ترویج بیمه محصولات کشاورزی، وارد میدان شده و کشاورزان را به این مهم ترغیب کنند.

منبع: صداوسیما