حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: دریافت مالیات در کشور باید بر اساس چارچوب‌ها و تعاریف منطبق بر اصول قانونی و منطقی صورت گیرد.

به گزارش پایگاه خبری،تحلیلی صنعـتیـمیـز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی روز دوشنبه در دیدار مدیران امور مالیاتی استان اظهار داشت: دریافت مالیات در کشور باید بر اساس چارچوب‌ها و تعاریف منطبق بر اصول قانونی و منطقی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه به دنبال اجرای مالیات بر ارزش افزوده در طول ۱۰ سال گذشته بسیاری از صاحبان مشاغل را با مشکلاتی روبه رو کرده است، خاطرنشان کرد: نمایندگان مردم در مجلس از چند ماه پیش طرح اصلاح این قانون را کلید زده اند و خبرهای خوشی در این زمینه به گوش می رسد.

امام جمعه تبریز با ابراز امیدواری نسبت به این‌که نمایندگان مجلس با بازنگری در قانون مالیات بر ارزش افزوده مشکلات موجود را مرتفع کنند، گفت: امروز بسیاری از مشاغل و صنوف با مشکلات اقتصادی، نقدینگی و تأمین ارز مواجه هستند، در چنین شرایطی باید وضعیت موجود در بازار را درک کرد.

وی با بیان این‌که فضای عمومی کسب و کار و تولید و اشتغال باید طوری باشد که سرمایه‌گذاران از حضور در صحنه اقتصادی و سرمایه‌گذاری بیم نداشته باشند، ابراز کرد: از سوی دیگر رعایت عدالت در وصول مالیات امری بسیار مهم است که باید همراه با تدبیر و مدیریت باشد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم جایگزینی درآمدهای مالیاتی به جای درآمدهای نفتی را ضرورت اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: در اقتصاد مقاومتی جلوگیری از وابسته شدن اقتصاد کشور به نفت از اهم امورات است چرا که فروش نفت از عوامل وابستگی کشور به تصمیم‌های بیگانگان است.

وی با بیان این‌که درآمدهای مالیاتی باید جایگزین درآمدهای ناپایدار نفتی شود، افزود: افزایش تولید، رونق اقتصادی، جلوگیری از اسراف و خودکفایی و عدم وابستگی اقتصاد کشور به خارج باعث رونق اقتصادی می‌شود، در چنین شرایطی وصول مالیات نیز سهل خواهد بود.

امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که پرداخت به موقع مالیات موجب آبادانی کشور و رفاه حال مردم می شود، بیان کرد: پرداخت مالیات یک وظیفه ملی است و باید به عنوان یک تکلیف تلقی شود، البته وصول مالیات به عدالت از مودیان، گام مهمی در اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری است.

وی تناسب مالیاتی با توانایی مالی مودیان و الکترونیکی کردن امور در نظام مالیاتی را مورد تأکید قرار داد و گفت: فرار مالیاتی یکی از مظاهر فساد اقتصادی است، هرگونه تلاش غیرقانونی برای پرداخت نکردن مالیات و ندادن اطلاعات لازم در مورد عواید و منافع مشمول مالیات به مقامات مسؤول، فرار مالیاتی است.

منبع» رسا