معاون عمرانی فرماندار مراغه با تاکید بر لزوم حمایت از طرح های تولیدی گفت: بانک ها با اجرای اقدامات موثر موانع موجود در مسیر ارائه تسهیلات بانکی برای طرح های اشتغالزا را رفع کنند.

به گزارش پایگاه خبری،تحلیلی صنعـتیـمیـز، نقی مسکینی روز دوشنبه در نشست کارگروه اشتغال مراغه افزود: با توجه به جایگاه نازل و پایین این شهرستان در دریافت تسهیلات بانکی، بانک ها و دستگاه های اجرایی فرایند ارائه وام به طرح های تولیدی را تسهیل کنند.
وی ادامه داد: بانک ها در کوتاه ترین زمان ممکن، نسبت به رفع موانع اداری در اعطای تسهیلات در قالب طرح های مشاغل خانگی، فراگیر و روستایی اهتمام کنند.
وی همچنین خواستار برگزاری نشست تخصصی با حضور شعب بانک ها و موسسات مالی و اعتباری برای رفع موانع در مسیر اشتغال و سرمایه گذاری شد.
رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی و دبیر کارگروه اشتغال مراغه نیز در این جلسه گفت: عدم تصویب برخی طرح های اشتغالزای شهرستان در کارگروه های تخصصی استان و عدم همراهی بانک ها عامل در پایین بودن جایگاه این شهرستان در آمار طرح های اشتغالزا موثر است.
ناصر مظهریان افزود: از بین ۱۱۴ طرح اشتغالزای روستایی تاکنون فقط برای ۳۰ طرح ۸۳ میلیارد ریال تسهیلات مصوب و از این تعداد نیز تنها برای ۱۱ طرح هشت میلیارد ریال تسهیلات ارائه شده است.
وی ادامه داد: در بخش مشاغل خانگی نیز از بین ۴۸۶ طرح فقط برای ۶۳ طرح ۱۷٫۴ میلیارد ریال تسهلات پرداخت شده است.
وی اضافه کرد: با برگزاری نشست ها و رایزنی با بانک ها، امید است موانع موجود در مسیر ارائه تسهیلات و اجرای طرح های اشتغالزا مرتفع شود.

منبع: ایرنا