بار دیگر ۱۷مرداد دیگری را از راه رسید، روز خبرنگار دوباره آمد، برایمان از ادارات، سازمان ها و نهادهای مختلف پیام‌های تبریک به مناسبت روز خبرنگار فرستادند. تبریکی که به مناسبت بزرگداشت روز شهادت محمود صارمی بود، شهادتی که برکت‌آفرین بود و موجب شد روزی در تقویم، نصیب روزنامه‌نگاران نیز بشود. به قول زنده‌یاد اخوان ثالث: «دردا! که جز به مرگ نسنجند قدر مرد».
نشریه «پیام روز سراب» برای اولین بار در چنین ایامی در سال ۱۳۸۰ آغاز به انتشار کرد. با کوله باری از امید و آرزو و احساس مسئولیت و تکلیف! و طرفه آنکه در تیرماه ۱۳۹۶ بعد از ۱۷ سال انتشار و حضور در سپهر رسانه ای کشور و استان به تعطیلی خود خواسته رفته و منتشر نمی‌شود.
در آخرین شماره پیام روز سراب از عدم همکاری و همدلی مسئولان استان و مخصوصاً شهرستان سراب و عدم پرداخت مطالبات قانونی این نشریه گفتیم و اکنون نمی‌خواهیم تکرار مکررات کرده در این مورد چیزی بگوییم.
تیرماه گذشته مطلب حقیر تحت عنوان:
«به دلیل عدم حمایت مسئولان شهرستانی و استانی؛ پیام روز سراب بار دیگر به تعطیلی ناخواسته تن داد» در سایت‌های مختلف استانی ، سراسری و نیز در نشریات محلی و سراسری درج شد که لازم می دانم از همدلی دوستان و عزیزان در نشریات و سایت‌های خبری  سپاسگزاری نمایم.
همچنین هنرمند عزیز شهرستان سراب  آقای مهدی نجفلو شعری مرثیه گونه به خاطر عدم انتشار پیام روز سراب سرود و در سایت صدای سراب درج شد که جای تقدیر دارد.
همچنین برخی از دوستان با تماس تلفنی از علت عدم چاپ نشریه پیام روز سراب پس از ۱۷ سال قدمت اظهار ناراحتی کردند و آماده هرگونه همکاری در جهت انتشار دوباره  این نشریه بودند.


اما نکته جالب اینکه در این مدت یک ماهه که نشریه پیام روز سراب منتشر نمی‌شود هیچ‌گونه تماس و پیگیری از اداره کل فرهنگ و ارشاد استان، استانداری و نیز فرمانداری شهرستان سراب و نهادها و سازمان‌های ذیربط شهرستان سراب را شاهد نبودیم. گویی اصلا برایشان فرقی نمی کند که نهال فرهنگی این شهرستان چنین در تابستان گرم رسانه ها، رو به خزان و فسردگی و خشکی بگذارد! انگار که بود و نبود یک تریبون اطلاع رسانی اختصاصی شهرستان برای مدیریت شهرستان فرق و توفیری ندارد. و ما ناچاریم این بی مهری را بها ندادن به افکار عمومی و چشم و گوش جامعه یا همان رسانه ها تعبیر کنیم! و جالب تر آنکه برخی ارگان ها مانند شهرداری سراب و دیگر نهادهای این شهرستان تعطیلی پیام روز سراب را بهانه قرار داده و مطالبات قانونی این نشریه را پرداخت نمی کنند!
حیرت آور است که که مدیران ادارات و سازمان‌های شهرستان سراب هم از این اتفاق نامبارک نگزید! چرا که این مطلب باعث نشد که حتی تلنگری کوچک به خودشان بدهند!
مدیران شهرستان سراب در دولت دهم که پیام روز سراب به مانند این روزها به تعطیلی ناخواسته تن داد مسئولانی از استان و شهرستان پیگیر بودند که این نشریه مجددا منتشر شود، اما در آن دوران آقای حسین انواری مدیرمسول پیام روز نمی‌خواستند منتشر شود.
اما الآن شاهد آن هستیم که عدم انتشار تنها نشریه شهرستان سراب باعث نشد تا مسئولان و مدیران این شهرستان همت کنند و یک تلنگری به خود بدهند، به نظر نگارنده بهتر است این عزیزان آسوده بخوابند و چرت‌شان به هم نخورد.

سیامک آرش آزاد
۱-وقتی همه خوابیم: نام فیلم سینمایی ساخته  استاد: بهرام بیضایی