«حسین نجفی»، یکی از قهرمان های شهر اولین ها، هجدهم آذرماه سال ۱۳۶۸ در خانواده ای مذهبی به دنیا آمده است.
حسین در شهر تبریز بزرگ شده و تحصیلات متوسطه ی خود را نیز در دبیرستان جواد الائمه این شهر، گذرانده است.پس از آن نیز برای گرفتن مدرک کاردانی رشته ی تربیت بدنی به دانشگاه شهرستان اهر رفته و برای گرفتن مدرک کارشناسی به دانشگاه تبریز بازگشته است.
این جوان که اصالتا از شهرستان ورزقان است، از سال ۷۸ ورزش رزمی کیک بوکسینگ را شروع کرده  بطوری که حتی در دوران تحصیلش هم چندین مدال کشوری کسب کرده است

وی دارای ۲ مدال طلای مسابقات کاپ آزاد اروپا در رشته ی کیک بوکسینگ و MMA در کشور گرجستان و ۲ مدال نقره ی تورنمت بین المللی برگزار شده در ایران و همچنین قهرمان مسابقات انتخابی بهترین بهترین های کیک بوکسینگ و دارای کمربند طلای همین مسابقات و قهرمان ۹ دوره مسابقات قهرمانی کشور در رشته های کیک بوکسینگ، موی تای،‌کونگ‌فو‌ و ‌هالا‌ است‌.

وی در گفتگو با خبرنگار صنعتیمیز از وضعیت اشتغال و معیست قهرمانان ورزشی استان انتقاد می کند و می گوید: متاسفانه به غیر از چند ارگان محدود مانند شهرداری و شخص دکتر نجفی و منتخابان شورای شهر مانند آقای مدبر ، توجه زیادی به حوزه اشتغال و معیشت ورزشکاران مدال آور نمی شود.

نجفی یادآور میشود: توجه به قهرمانان مدال آور موجب ترغیب و تشویق سایر جوانان به ورزش و کسب مدال می شود. ولی زمانی که همین چند ده نفر ورزشکار هم مورد بی توجهی واقع شوند امیدی به گرایش جوانان به رشته های قهرمانی نیست.

وی بیان می کند: معیشت دغدغه قهرمانان تبریز است و  اقتصاد حلقه مفقوده ورزش استان میباشد. باشگاه های ورزشی هم رمق چندانی برای فعالیت سودآور ندارند و دغدغه های اقتصادی اجازه پرداخت کامل به ورزش را به قهرمانان نمی دهد.

وی بیان می کند:من از همین جا تشکر ویژه ای از فرمانده ناحیه ی مقاومت سپاه تبریز، سرهنگ ارسلانی و همچنین فرمانده ی عملیاتی سپاه، سرهنگ قبایی و فرمانده ی حوزه ی ۱۰ سرگرد پورحسین و فرمانده پایگاه شهدای گمنام، حسن نجفی و رئیس و نائب رئیس هیئت ورزش های رزمی آقایان رحیمی و قوچی و از شورای شهر، آقای مدبر و از جناب آقایان سعیدی، فرهنگی و بیگی، نمایندگان محترم مردم شهر تبریز در مجلس شورای اسلامی و جناب آقای یهیوی، فرماندار شهرستان ورزقان و آقایان پوراسد وقنبری را دارم که همیشه حمایت های لازم را از بنده داشته اند و من هرچه دارم مدیون این بزرگوارن هستم.