جمعیت خیریه قلبهای سبز به عنوان اولین نهاد غیر دولتی فعال در حوزه کودکان مبتلا به سرطان و یاور مؤسسه محک در شمالغرب کشور،طی تفاهم نامه حمایتی ومالی با موسسه محک در خصوص حمایت همه جانبه از درمان کودکان مبتلا به سرطان، که شامل تأمین هزینه های دارویی و درمان، تجهیزات پزشکی، مشاوره و… می باشد، اقدام به خرید یک دستگاه رگ یاب خارجی با تجهیزات وابسته به ارزش ۳۶۰ میلیون ریال کرد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت خیریه قلبهای سبز، این تجهیزات، طی مراسمی با حضور جمعی از اعضای هیئت مدیره، خیرین و معتمدین این جمعیت و ریاست ، مدیریت وکادر پزشکی بیمارستان کودکان تبریز، به این بیمارستان اهدا شد.
یکی از کارهای سخت و ناخوشایند برای پرستاران این بخش، رگ
یابی و تزریق دارو برای کودکان مبتلا به سرطان است. چرا که رگ‌های کودکان مبتلا به سرطان به دلیل نازک بودن به سختی دیده و یافت می شوند و همین امر موجب می‌شود پرستاران بخش مجبور شوند برای پیدا کردن محل رگ چندین بار سوزن تزریق را در دست کودک مبتلا به سرطان فرو کنند که این کار بسیار درد آور بوده و ادامه درمان را برای کودکی که تجربه درد تزریق دارد، مشکل می سازد. همچنین گاها پیش می آید که به دلایل مختلفی چون عوامل ژنتیکی، فیزیکی و یا تزریق زیاد، پیدا کردن رگی مناسب جهت تزریق، برای مجرب ترین پرستاران نیز مشکل می شود و همین امر سبب نارضایتی کودکان و خانواده های آنها از روند درمانی می شود. در کنار اینها حساسیت برخی افراد نسبت به درمان عزیزانشان نیز مزید بر علت شده است تا روشهای سنتی تزریق جای خودشان را به دستگاههای رگ یابی بدهند که به سادگی این امکان را برای کاربر فراهم میکند تا با بکار گیری آن بتواند عروق مناسب را با درک خوبی از عمق و قطر رگ مشاهده وانتخاب نموده تا اقدام به رگ گیری موفقیت آمیزی نماید.


در همین راستا جمعیت خیریه قلبهای سبز به عنوان حامی و یاور درمانی کودکان
مبتلا به سرطان در شمالغرب کشور، ضمن اطلاع از مشکلات رگ یابی کودکان مبتلا به سرطان در بخش خون و نیاز مبرم به این دستگاه، طی فراخوانی اقدام به جمع آوری کمک های مردمی در راستای خرید این دستگاه نموده و پس از تجمیع مبالغ اهدایی مردم نیکوکار و شریف شهر تبریز، یک دستگاه رگ یاب خارجی را به قیمت ۳۶۰ میلیون ریال تهیه نموده، که این دستگاه با حضور خیرین و معتمدین جمعیت خیریه قلبهای سبز، ریاست و کادر پزشکی بیمارستان کودکان تبریز، تست شده و جهت ارائه خدمات تزریقی به بخش خون این بیمارستان اهداء گردید .
خیران و علاقمندان به فعالیتهای خبریه و نوع دوستانه می توانند با مراجعه به آدرس: تبریز، خیابان شریعتی جنوبی، روبروی خوابگاه کوثر، کوی سعدی، پلاک ۳۷ جمعیت خیریه قلب های سبز، در کارهای خیرخواهانه این جمعیت سهیم شوند و همچنین شماره حساب های بانکی جمعیت خیریه قلب های سبز شماره حساب جام: شماره حساب بانک ملت شعبه میدان قطب ،جهت کمک به دانش آموزان مستعد کم بضاعت: ۸۴/۳۱۷۱۸۰۶ شماره کارت بانک ملت ۶۱۰۴۳۳۷۹۱۱۰۸۹۹۲۶ شماره حساب سیبا: شماره حساب بانک ملی شعبه مرکزی تبریز ۰۱۰۷۲۸۱۵۹۲۰۰۹ ، شماره کارت بانک ملی: ۶۰۳۷۹۹۱۱۹۹۵۱۳۳۱۲ صرفاً جهت کمک به کودکان مبتلا به سرطان می باشند که خیرین عزیز می توانند از طریق این شماره حساب ها حمایت خود را از کودکان مبتلا به سرطان و کودکان بی بضاعت مستعد تحصیل نشان دهند