رئیس شورای اسلامی آذربایجان شرقی:

رئیس شورای اسلامی استان گفت: اکنون با بحران جدی آب و محیط زیست رو به رو هستیم و باید برای درک اهمیت این موضوع آژیر خطر بحران محیط زیستی به صدا در آید.

ریحانی در نهمین جلسه عمومی شورای اسلامی استان با حضور نامدار، مدیرکل منابع طبیعی استان اظهار کرد: اکنون معضلات زیست محیطی و بحران آب در دنیا مطرح است، علاوه بر مشکلاتی چون تورم و رکود اقتصادی، با بحران جدی آب رو به رو هستیم.

وی با بیان اینکه امیدوارم دولت و مجلس چاره ای برای مشکلات جامعه بیندیشند، خاطرنشان کرد: شوراها به عنوان نمایندگان مردم باید به صورت علمی و آگاهانه به معضلات اساسی چون زیست محیطی بپردازند.

ریحانی با بیان اینکه باید اهمیت بحران آب در کشور به صورت جدی تبیین شود، تاکید کرد: فرهنگ صرفه جویی در آب نخست باید توسط مدیران و مسئولان نهادینه شود و سپس باید تمام آحاد جامعه را به مکانیزه کردن آب دعوت کنیم.معضل آب بحثی بسیار مخاطره آمیز است که باید در بین عموم صرفه جویی در آب را نهادینه کنیم و حتی آموزش های لازم در این زمینه در مدارس ارائه شود.

وی اعلام کرد: در کشورهای توسعه یافته، اولویت ملت ها برای رسیدگی به معضلات، محیط زیست است، در کشور ما نیز باید به چنین مقوله ای بیشتر اهمیت داده شود.