نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: صنعت خودروسازی ایران با چالش ها و مشکلات بسیاری مواجه است.

رضا علیزاده در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو با بیان اینکه تعیین قیمت گذاری خودرو توسط شورای رقابت به یکی از دغدغه های صنعت خودروسازی ایران تبدیل شده است، افزود: صنعت خودروسازی ایران باید به طور کامل به بخش خصوصی واگذار گردد و با اصلاح تدریجی تعرفه ها شرایط برای دستیابی به ثبات قیمت در بازار فراهم گردد.

وی در ادامه تصریح کرد: با واگذاری این صنعت به بخش خصوصی و خروج قیمت گذاری خودرو از حیطه شورای رقابت، قیمت خودرو بر اساس میزان عرضه و تقاضا و سطح کیفی آن تعیین می شود.

وی با بیان اینکه تغییر سیاست های قیمت گذاری خودرو امری الزامی است، اظهار داشت: در چند دهه اخیر سیاست های غلطی (اعم از ایجاد بازار انحصاری، تعیین قیمت توسط شورای رقابت و حمایت های غیر اصولی دولت از خودروسازان) برای بازار خودروسازی ایران اتخاذ شده که منجر به پایین آمدن سطح کیفی خودروها و عدم ایجاد تحول در این صنعت شده است.

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به الزام خصوصی سازی صنعت خودروسازی اذعان داشت: برابر اصل ۴۴ قانون اساسی باید کلیه بنگاه های اقتصادی کشور به بخش خصوصی واگذار شوند در حالی که در حال حاضر این اصل به طور صحیح اجرایی نگردیده و صنعت خودروسازی به هیچگونه پویایی و تحولی دست پیدا نکرده است.

وی با بیان اینکه عدم دخالت دولت در مدیریت بنگاه های اقتصادی منجر به رشد صنایع تولیدی خواهد شد، ابراز داشت: برای دستیابی به رقابت پذیری و پیشرفت صنعت خودروسازی ضرورت دارد بازار تعیین کننده قیمت نهایی خودرو باشد تا بر اساس سطح کیفی خودروها قیمت آنها تعیین گردد.