قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی گفت: ‏با اجرای مگاپروژه اراضی پایاب سد خداآفرین سطح کشت آبی ۶۲ هزار هکتار افزایش ‏می‌یابد. ‏

خلیل آقایی امروز در نشست مشترک مجمع نمایندگان اردبیل با مسئولان ارشد وزارت جهاد کشاورزی با اعلام این خبر افزو د: یکی از اولویت‌های مهمی که برای این استان در نظر گرفته شد اجرای مگاپروژه اراضی پایاب سد خداآفرین بود که این پروژه ۶۲ هزار هکتار ازا راضی دیم دشت زرخیز مغان را به زیر کشت خواهد برد و با اتمام این پروژه عظیم ملی بیش از ۴/۱ میلیون تن به تولیدات داخلی استان اضافه خواهد شد و برای تعداد ۲۶ هزار نفرفرصت شغلی مناسب و مطمئن فراهم می‌شود .

وی درادامه این نشست افزود: نمایندگان استان در کمیسیون های تخصصی کشاورز ی مجلس سعی و اهتمام زیادی در اجرای پروژه های زیر بنایی بخش کشاورزی انجام می دهند که وظیفه خود می دانم از زحمات تک تک این عزیزان در مجلس شورای اسلامی تشکر و قدردانی نمایم .

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی ‏در خصوص رفع اختلافات فی مابین منابع طبیعی با زارعین پیشنهاد کرد:  در استان اردبیل کمیته رفع تداخل تشکیل و شروع به فعالیت نماید . این کمیته به بسیاری از مسائل و مشکلات به صورت قانونی جوابگو خواهد بود و برای همیشه این مشکل را از ریشه حل خواهد نمود .

آقایی در ادامه  در خصوص اجرای پروژه های خرد منجمله سدهای معیشتی و جاده های بین مزارع استان نیز افزود : اعتبارات پروژه های خرد استانی بوده و اجرای این پروژه ها مربوط به استان می باشد و می باست مسئولین محلی در رفع حل این مشکلات سعی و اهتمام نمایند.