مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری آذربایجان شرقی گفت : ۴۳۲ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی معادل ۳٫۶ درصد اعتبار کشوری به این استان اختصاص یافته است.

به گزارش پایگاه خبری،تحلیلی صنعـتیـمیـز  به نقل از صدا و سیما، کرمی در همایش تبیین راهکارهای استفاده بهینه از تسهیلات صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال روستایی در تبریز افزود : این اعتبار ویژه روستاها و شهرهای با جمعیت زیر ۱۰ هزار نفر است که طرحهای متقاضیان باید در سامانه بازار کار ثبت شود تا تحقق پذیری آنها پردازش و نتیجه اعلام شود.
مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری آذربایجان شرقی گفت : ۴۵ درصد از منابع به بخش کشاورزی ، صنایع تبدیلی ، منابع طبیعی اختصاص می یابد و ۲۵ درصد نیز سهم معادن کوچک و متوسط با اشتغال کمتر از ۵۰ نفر ، خدمات ارتباطی ، گردشگری ، حمل و نقل ، انرژیهای تجدید پذیر ، بهداشت و درمان است.
وی افزود :صنایع دستی و فرش دستبافت نیز ۱۰ درصد و شرکتهای دانش بنیان ۱۰ درصد سهم دارند و سرمایه در گردش نیز برای واحدهای تولیدی مستقر در نواحی روستایی ۱۰ درصد منابع را به خود اختصاص می دهد.
به گفته کرمی ، بانکهای عامل ملی ، سپه ، رفاه کارگران ، صادرات ، ملت ، تجارت ، توسعه تعاون ، کشاورزی در اعطای تسهیلات طرحهای اشتغالزا معرفی شده اند و به دستور استاندار آذربایجان شرقی منابع را به صورت شهرستانی و توسط کارگروههای اشتغال وسرمایه گذاری توزیع می کنند.
مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به مهلت ۲ ساله برای جذب منابع افزود : نرخ سود تسهیلات ۶ درصد است که دارای دوره تنفس یک ساله با مدت بازپرداخت ۶ ساله است و متقاضیان باید حداقل ۲۰ درصد آورده ارائه کنند.
کرمی خاطرنشان کرد : مدت بازپرداخت سرمایه در گردش ، حداکثر ۱۸ ماه است.