به گزارش پایگاه خبری صنعت تبریز به نقل از فارس ، اسماعیل جبارزاده صبح امروز در پنجمین جلسه شورای برنامه‌ریزی استان که مدیران پس از اطلاع از حضور تعدادی از سرمایه‌گذاران پروژه‌های استانی از ایشان درخواست کرده بود جلسه را ترک کنند، اظهار داشت: سرمایه‌گذار برای همه ما عزیز است اما شورای برنامه‌ریزی یک جلسه مدیریتی و تصمیم‌گیری است و سرمایه‌گذاران باید مطالب خود را در کارگروه‌های مربوطه بیان کنند و نباید در جلسه شورای برنامه‌ریزی حضور یابند.

وی با بیان اینکه حضور این افراد در جلسات شورای برنامه‌ریزی می‌تواند مشکل‌ساز باشد، افزود: سرمایه‌گذاران باید در خود ادارات کل ذی‌ربط و کارگروه‌های مربوطه توجیه شوند؛ چرا که حضور آنها در جلسه شورای برنامه‌ریزی حریت مدیر و اعلام نظر مسئولانه را مورد تردید قرار می‌دهد.

لزوم احداث یک شهرک صنعتی در شهرستان اسکو

جبارزاده در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به طرح جامع شهرستان اسکو یادآور شد: اسکو به عنوان یک شهر فرهنگی مطرح بوده و لازم است حتما یک شهرک خاص صنعتی با رویکرد فناوری‌های جدید در این شهر احداث شود که جای خالی چنین شهرکی در طرح جامع کاملا به چشم می‌خورد.

استاندار آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: اسکو تنها شهر استان است که فاقد شهرک صنعتی است و از فرماندار محترم شهرستان تقاضا داریم حداقل ۳۰ هکتار زمین برای جانمایی آن در نظر بگیرند تا در اولین فرصت و حتی در هفته دولت کلنگ‌زنی طرح را انجام دهیم.

موکول مصوبات کارگروه گردشگری به جلسات آینده

این مسئول در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به تصویب نشدن نهایی مصوبات کار گروه گردشگری استان اظهار داشت: طرح‌های گردشگری مراحل کامل را طی نکرده‌اند و لازم است مباحث مربوط به امکان سنجی طرح‌ها تکمیل شود تا در جلسات بعدی شورای برنامه‌ریزی تصمیمات لازم در خصوص آنها اخذ شود.

وی افزود: بسته‌‌هایی در ادارات شهرستان‌های مراغه، عجب‌شیر، بناب، آذرشهر، چاراویماق و میانه برای مناطق نمونه گردشگری آماده و امکان‌سنجی شده است که سرمایه‌گذاران می‌توانند مراجعه کرده و بر اساس مطالعات مشاوران پیشنهادات خود را ارائه دهند.

جبارزاده گفت: با توجه به اینکه مشاور، مسائل مرتبط با آب، برق و گاز را در شهرستان‌های فوق حل نکرده است باید در این شهرستان‌ها حتما امکان‌سنجی مکان نمونه گردشگری بعد از اخذ مجوز آب منطقه‌ای و شرکت گاز بررسی شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: در مناطق نظامی و پادگان‌های مناطق ویژه گردشگری رعایت حرائم نظامی به ویژه در شهرهای مراغه، عجب‌شیر و میانه هرگز نباید مورد غفلت قرار گیرد.