فرماندار ملکان از بلاتکلیفی ۶۵۲ طرح خوداشتغالی در حوزه روستایی ملکان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری،تحلیلی صنعـتیـمیـز، محمدباقر خانی عصر امروز شنبه در جلسه کارگروه سرمایه گذاری و اشتغال شهرستان ملکان گفت: شهرستان ملکان به لحاظ پرداخت تسهیلات اشتغال زایی در سطح استان پیشتاز است.

وی افزود:طی سال گذشته برای ۹۵۰ تن اشتغال زایی شده که این رقم با توجه به ظرفیت شهرستان می تواند در سال جاری بیشتر از این هم بشود.

وی افزود: بسیاری از دستگاههای دولتی بیشتر از سقف و سهمیه تعیین شده تسهیلات اشتغال زایی جذب نموده اند.

خانی گفت:سهمیه پرداخت تسهیلات اشتغال زایی بسیج سازندگی ملکان در سال ۹۶ مبلغ ۴ میلیارد و ششصد میلیون ریال بود که با ۳۲۰ درصد افزایش توانست ۱۳ میلیارد و ششصد میلیون ریال پرداخت کند.

وی در عین حال از عملکرد ضعیف جهادکشاورزی ملکان در این خصوص گلایه کرد و گفت با توجه به وسعت عمل این اداره ثبت نام ۵۸ طرح رضایت بخش نیست.

خانی در ادامه به از ثبت نام ۹۸۶ طرح در سامانه رصد توسط دستگاههای دولتی ملکان خبرداد و گفت:کمیته امداد با جذب ۳۶۷ فقره تسهیلات خوداشتغالی مقام اول و ادارات صنعت، معدن و تجارت با ۲۸۹ طرح مقام دوم و بهزیستی با ۱۵۸ طرح مقام سوم را به خود اختصاص داده است.

وی همچنین از بلاتکلیفی ۶۵۲ طرح خوداشتغالی در حوزه روستایی انتقاد کرد و به دستگاههای دولتی شهرستان تا ۸ اردیبهشت فرصت داد در این خصوص اقدام نمایند.

فرماندار ملکان در ادامه سخنان خود سرمایه گذاری در طرح های مختلف  را جزو برنامه های اولویت دار فرمانداری و دستگاه های دولتی ملکان دانست و تصریح کرد از سرمایه گذاران فارغ از اینکه بومی باشد یا غیربومی حمایت می کنیم.

اجرای طرح استاد و شاگردی با همکاری مرکز فنی و حرفه ای ملکان

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ملکان هم از اجرای طرح استاد و شاگردی با همکاری مرکز فنی و حرفه ای این شهرستان خبر داد.

پرویز حبیبی افزود: طی سال گذشته تعداد ۱۰۰ نفر در این طرح ثبت نام کرده بودند که در نهایت ۶۹ کارآموز توانستند موفق به اخذ کارت مهارت شوند.

وی همچنین از اجرای طرح مهارت آموزی کسب و کار با همکاری مرکز فنی و حرفه ای در ملکان خبر داد و افزود: مقرر شده دوره های آموزشی ۱۰ ساعته جهت مربیان این طرح اجرا شود.

منبع : خبر گزاری مهر