استاندار آذربایجان شرقی گفت : موانع قانونی طرح مهارت‌آموزی در مراکز و محیطهای کار واقعی باید رفع شود.

مجید خدابخش استاندار آذربایجان شرقی،در نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان افزود : با رویه‌های حاکم بر قانون کار وتاکید بر ضرورت رفع موانع مهارت آموزی در مراکز کار و تولید آذربایجان شرقی تامین اجتماعی کمتر کارفرمایی زیر بار این طرح می‌رود.

وی گفت: با وجود این موضوع شاغل بودن ۳۰۵ نفر در قالب طرح مهارت آموزی جای امیدواری دارد و باید تلاش کنیم این تعداد را به سه هزار نفر افزایش دهیم.

وی از اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خواست تا از همکاری و مشارکت کانون کارفرمایان، اتحادیه مراکز کاریابی و خانه صنعت، معدن و تجارت استان در اجرای این طرح استفاده کنند.

استاندار با اشاره به اختصاص ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات ایجاد اشتغال فراگیر در کشور که حدود ۸۷۰ میلیارد تومان آن سهم این استان است افزود: ۲۰ درصد تسهیلات طرح تکاپو متعلق به بخش تعاون است و باید نمایندگان تعاونگران در جهت جذب این سهم تلاش کنند.

خدابخش ادامه داد : واحدهای تولیدی در شهرستان‌ ها نیازمند سرمایه در گردش هستند که منجر به تثبیت اشتغال شود اما تشخیص اینکه به کدام واحدها سرمایه در گردش اختصاص یابد نیاز به بررسی‌های کارشناسانه دارد.

وی خاطرنشان کرد : با تزریق سرمایه در گردش به واحدها انتظار ایجاد اشتغال جدید نداریم؛ بلکه هدف تثبیت اشتغال موجود است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان