مدیرکل آموزش فنی حرفه ای آذربایجان شرقی گفت: تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآمد، به خصوص در بخش های پایین دستی، موجب ارتقاء بهره وری، افزایش ارزش افزوده و در نهایت توسعه اقتصادی و اجتماعی جامعه می شود .

یعقوب نماینده اولین همایش بررسی توانمندی های فناوری و صنعتی آذربایجان شرقی در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی با مشارکت وزارت نفت، استانداری آذربایجان شرقی و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی، قبل از ظهر امروز در مرکز آموزش فنی و حرفه ای شماره ۳ تبریز برگزار شد، اظهار کرد: تاکید بر تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآمد، به خصوص در بخش های پایین دستی، موجب ارتقاء بهره وری، افزایش ارزش افزوده و در نهایت توسعه سرمایه اقتصادی و اجتماعی جامعه می شود.
مسئول زون فناوری های نفت و گازو پتروشیمی در پنجمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی RINOTEX 2017 افزود: صنعت نفت از موثرترین و بزرگترین صنایع در جهان و به ویژه در ایران است. نفت علاوه بر اینکه منبع عمده تامین انرژی در دنیای امروز است، نقش مهمی در تعیین میزان قدرت ملی و اعتبار بین المللی کشورهای مختلف ایفا می کند.
نماینده ادامه داد: سال های زیادی است که بخش نفت در اقتصاد ایران، عمده درآمد ملی کشور را تامین کرده و در اقتصاد کشور نقش مهمی را ایفا می کند.
وی با بیان اینکه امروزه، بزرگترین سرمایه گذاری دولت، توسط منابعی نفتی و گازی صورت می گیرد، اشاره کرد و گفت: علیرغم محدودیت منابع در بخش نفت و گاز ایران به عنوان یکی از کشورهای روبه رشد، دارای منابع غنی و گسترده نفتی، معادن عظیم زیرزمینی و پتانسیل بالقوه انرژی، همجواری با منابع انرژی دریای خزر و خلیج فارس و نیز دسترسی به آبراههای بین المللی، برای مبادله انرژی از جایگاه بسیار ویژه ای در جهان برخوردار است .
مسئول زون فناوری های نفت و گاز در پنجمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی RINOTEX 2017 اظهار کرد: آذربایجان شرقی به عنوان یکی از استان های صنعتی کشور، دارای بیش از ۳۰۰ واحد صنعتی در زمینه قطعه سازی و فعالیت پیمانکاری در حال ارائه خدمات و محصولات متنوع به نیازهای صنعت نفت و گاز در استان، منطقه عسلویه، خوزستان و استان های مختلف کشور می باشد.
وی تصریح نمود: تاکید بر تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآمد، به خصوص در بخش های پایین دستی، موجب ارتقاء بهره وری، افزایش ارزش افزوده و در نهایت توسعه سرمایه اقتصادی و اجتماعی جامعه می شود .
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گفت: با توجه به فراهم شدن بسترهای لازم توسعه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی در استان با شروع عملیات ساخت انشعاب خط لوله اتیلن غرب کشور از ایستگاه میاندوآب تا مجتمع پتروشیمی تبریز و اجرای طرح بهینه سازی پالایشگاه تبریز، آمادگی لازم برای آموزش نیروی کار پایین دستی این صنعت و نیروی مورد نیاز شرکت های قطعه ساز در قالب آموزش کارکنان بدو خدمت، نیروی کار پیمانکاران، شرکت های تولیدی مرتبط با روش های ضمن کار، استاد شاگردی، کارورزی، کارآموزی در مراکز آموزشی توسط اداره کل آموزش فنی و حرفه ای در استان و با هماهنگی بین شرکت های چهارگامه وزارت نفت و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور اعلام می دارد .
وی در پایان تصریح کرد : به جرات می توان گفت که مشابه مربیان، تجهیزات و امکانات آموزش فنی و حرفه ای در هیچ نهاد آموزشی دیگری وجود ندارد.

منبع: نصر