معاون فرهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه شهیدمدنی آذربایجان با بیان اینکه خرید کالای ایرانی از سوی مردم در واقع حمایت مستقیم از کار و اشتغال ایرانی است، گفت: حمایت از خرید محصولات ایرانی و تولید وطنی نیاز به فرهنگ‌سازی و گفتمان‌سازی در جامعه نیاز دارد که در این زمینه نقش رسانه‌ها تعیین کننده است.

به گزارش پایگاه خبری،تحلیلی صنعـتیـمیـز، سعیدپاشایی با تاکید بر اینکه ساخت ایرانی آباد و پیشرفته با حمایت از تولید داخلی محقق می‌شود، اظهار داشت: در جهت حرکت به این سمت حمایت از تولیدکننده و نظارت بر کالای تولید داخلی، مهم‌ترین بخش رسالت مسوولان قوای سه‌گانه است.

این فعال دانشجوی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان اضافه کرد: تولید کالای با کیفیت داخلی با قیمت مناسب مسلماً مهم‌ترین خواسته مردم  و انتظار مردم از تولیدکننده داخلی است که با حمایت و نظارت مناسب دور از انتظار نیست.

وی در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر رهنمودهای مقام معظم رهبری درباره حمایت از تولید ملی، تصریح کرد: تاکید رهبر معظم انقلاب در سال‌های اخیر بر روی بحث مقاوم کردن اقتصاد کشور بوده است که یکی از مهم‌ترین ارکان تحقق این امر حمایت از تولید داخل و خودکفایی در تولید کالاهای اساسی است.

خرید کالای ایرانی حمایت مستقیم از کار و اشتغال ایرانی است

معاون فرهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان اظهار داشت: همانطور که رهبر معظم انقلاب هم فرمودند؛ مخاطب شعار امسال هم مردم و هم مسوولان هستند، در وحله اول حمایت از تولیدکننده داخلی و بالابردن کیفیت کالای وطنی و در وحله دوم  توجه مردم به این امر که خرید کالای ایرانی در واقع حمایت مستقیم از کار و اشتغال ایرانی است.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که با توجه به تاکیدات رهبری، مسئله اقتصاد و معیشت مردم مهم‌ترین مسئله اصلی سال‌جاری است، یادآور شد: امنیت شغلی مسلماً یکی از بحث‌های مهم در ایجاد رفاه برای مردم است که بدون داشتن تولید و بنگاه‌های اقتصادی فعال تحقق پذیر نیست.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: برای رسیدن به این اهداف نیز توجه به کیفیت تولید محصولات داخلی ضروری است.

به گفته وی یکی از معضلات اصلی بازار در سال‌های اخیر وجود کالای قاچاق در بازار کشور است که با وجود تاکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب و اهمیت این موضوع و تاثیر مخرب آن بر اقتصاد کشور برخورد قاطعی با این موضوع نشده است.

 پاشایی  اضافه کرد: در همین زمینه هم به نظر می‌رسد به خطر افتادن منافع برخی دانه‌درشت‌ها سد راه مبارزه  قاطع با موضوع قاچاق کالا شده است.

حمایت از خرید کالای وطنی به گفتمان‌سازی رسانه‌ها نیاز است

این فعال دانشجوی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان خاطرنشان کرد: برای تحقق شعار سال فرهنگ‌سازی و گفتمان‌سازی  حمایت از کالای ایرانی ضروری است که برای حرکت به این سمت رسانه‌های مختلف و صدا و سیما  نقش اساسی می‌توانند، ایفا کنند.‌

وی افزود: رسانه‌ها با تبیین اهمیت موضوع خرید کالای ایرانی می‌توانند، بسیار راهگشا باشند.

معاون فرهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان در پاسخ به این پرسش که علت تاکید و تمرکز رهبر معظم انقلاب بر توان تولید ملی در دهه‌ها و سال‌های اخیر چه بوده است؟، گفت: دلیل تمرکز رهبر انقلاب بر این موضوع به این علت است که در سال‌های اخیر اهرم فشار اصلی دشمنان انقلاب اسلامی، تحریم‌های اقتصادی ظالمانه بر علیه جمهوری اسلامی بوده است.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: با اتکا به توان داخلی و خودکفایی در تولید می‌توان نیازهای اصلی کشور را برطرف کرد و اهرم فشار دشمن را در این زمینه بی‌اثر کرد.

وی اذهان کرد: با خودباوری و عزم راسخ و جدی مردم، تولیدکننده‌ها و مسوولان می‌توان در این خصوص گام‌های موثری برداشت.

پاشایی اضافه کرد: مردم با اعتماد به تولیدات داخلی در راه پیشرفت کشور عزیزمان را یاری کنند و تولید‌کننده‌های داخلی با تولید کالای مرغوب و باکیفیت پاسخ این اعتماد را بدهند، مسلما مردم در این موضوع همچون دیگر موضوع‌ها تاثیر و نقش تعیین‌کننده‌ای دارند و ادامه راه عزم راسخ مسوولان را می‌طلبد.

منبع: فارس