مديركل گمرك جلفا عمده كالاهاي وارداتي راز این مرکز را در سه ماهه اول سال ، سيگار، ام‌دي‌اف و لوازم و قطعات صنعتي مكانيكي برشمرد كه از كشورهاي تركيه، چين و آلمان وارد كشور شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صنعت تبریز به نقل از میزان ، احمد محمودي مديركل گمرك جلفا با اعلام خبر افزایش ۴۶ درصدی صادرات گمرک جلفا در سه ماهه اول سال گفت: درآمد عمومي اداره كل گمرك جلفا در ۳ ماهه اول امسال رقمي بالغ بر ۸۱۴ هزار ميليارد و ۸۷۲ ميليون ريال بوده كه در مقايسه با مدت مشابه سال قبل ۴۶ درصد افزايش نشان مي‌دهد.

محمودي افزود: طي ۳ ماهه نخست امسال ۲۱ هزار تن كالا به ارزش ۱۷ ميليون دلار از طريق گمرك جلفا به خارج از كشور صادر شده كه در مقايسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن و ارزش به ترتيب ۶ و ۷ درصد رشد نشان مي‌دهد. عمده كالاهاي صادراتي را در اين مدت قير، مصالح ساختماني و مصنوعات پلاستيكي تشكيل مي‌دهند كه به كشورهاي تركيه، آذربايجان و گرجستان صادر شده است.

مديركل گمرك جلفا عمده كالاهاي وارداتي را در اين مدت سيگار، ام‌دي‌اف و لوازم و قطعات صنعتي مكانيكي برشمرد كه از كشورهاي تركيه، چين و آلمان وارد كشور شده است.

مديركل گمرك جلفا افزود: در ۳ ماهه اول امسال ۲۳۲ هزار و ۷۱۵ نفر از طريق امور مسافري گمرك جلفا، بين جمهوري اسلامي ايران و جمهوري خودمختار نخجوان تردد كرده‌اند كه در مقايسه با مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد افزايش يافته است.