وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: سعی داریم تا واگذاری ماشین سازی تبریز پس از نوسازی و رفع نواقص صورت گیرد و واگذاری نیز به افرادی خواهد بود که اهلیت داشته و علاقمند به ماشین‌سازی باشند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صنعت تبریز ، محمدرضا نعمت‌زاده بعد از ظهر امروز در حاشیه نشست روسای سازمان‌‌های معدن و تجارت کشور در تبریز در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی در مورد آخرین وضعیت واگذاری ماشین‌سازی تبریز اظهار داشت: ماشین‌سازی در لیست واگذاری قرار دارد ولی تلاش می‌کنیم به اهلش واگذار شود.

وی بیان کرد: سعی داریم تا واگذاری این مجموعه پس از نوسازی و رفع نواقص صورت گیرد و واگذاری نیز به افرادی خواهد بود که اهلیت داشته و علاقمند به ماشین‌سازی باشند.

نعمت‌زاده تاکید کرد: اگر قرار است واگذاری صورت گیرد باید فردی باشد که علاقمند به این صنعت باشد و در غیر این صورت موفق نخواهیم بود.

وی بیان کرد: مشتریان متعددی برای این کارخانه هستند اما تلاش می‌کنیم تا نوسازی صورت گرفته و در وضعیت بهتری این کارخانه واگذار شود.

قانون رفع موانع تولید اجرایی می‌شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به علت تاخیر ۶ ماهه در اجرای قانون رفع موانع تولید گفت: این قانون به صورت زیربنایی و کارشناسی اجرا می‌شود.

نعمت‌زاده با اشاره به اهداف و برنامه‌های این نشست و سفر خود به تبریز اظهار کرد: هر سه ماه یکبار برنامه عملیاتی با حضور روسای سازمان‌های صنعت معدن و تجارت کشور برگزار می‌شود که نشست فصل تابستان در آذربایجان‌شرقی و تبریز برگزار شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: در نشست تبریز مطالب مختلف از جمله ارائه خلاصه‌ای از برنامه راهبردی ۱۰ ساله وزارتخانه و تحولات اخیر مطرح شد.

وی با بیان اینکه در زمینه کشف معادن، وزارتخانه توجه ویژه‌ای خواهد داشت، تاکید کرد: در سه ماهه اول سال‌جاری میزان اکتشاف معادن به نسبت سه ماهه سال گذشته سه برابر افزایش یافته است.

نعمت‌زاده ادامه داد: در زمینه صنایع خانگی سهم تبریز و آذربایجان‌شرقی مهم است چرا که در حال حاضر بخشی از لوازم خانگی وارداتی است و باید واحدهای تولیدی جدیدی احداث شود و برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا در سال آینده با کمک بخش خصوصی قطب تولید لوازم خانگی در آذربایجان‌شرقی ایجاد شود.

وی افزود: در زمینه سایر صنایع نیز نوسازی مورد توجه جدی قرار دارد و تلاش می‌کنیم تا صنایعی مانند ایدم، ماشین‌سازی و صنایع بزرگ دیگر این‌چنینی نوسازی شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت به قانون رفع موانع تولید اشاره کرد و گفت:چند ماه پس از تصویب این قانون برنامه‌ها جمع‌بندی شده و تلاش داریم تا در زمینه اجرایی شدن رقابت‌پذیری را محقق کنیم.

وی با بیان اینکه شهر تبریز به عنوان یکی از صنعتی‌ترین استان‌های کشور به قطب و مرکزیت ساخت خودروهای تجاری و سنگین تبدیل می‌شود، اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌ها و مزیت‌های مختلف اقتصادی، صنعتی و تجاری آذربایجان‌شرقی و براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، تعدادی از صنایع از جمله خودروسازی در این منطقه حفظ و تقویت می‌شود.