فارس» فرماندار بناب گفت: هدف کارگروه اشتغال در شهرستان باید ایجاد اشتغال پایدار باشد و از ارائه آمارهای غیرواقعی پرهیز و اجتناب شود.

به گزارش پایگاه خبری،تحلیلی صنعـتیـمیـز، امین رفیعی عصر امروز در اولین جلسه کارگروه اشتغال شهرستان بناب در سال جدید ضمن تقدیر و تشکر از مجموعه اقدامات صوت گرفته در بحث اشتغال در سال گذشته توسط دستگاه‌های مختلف اجرایی شهرستان اظهار کرد: در سال ۹۶ براساس آمارهای ثبت شده در سامانه رصد دو هزار و ۸۰۰ شغل جدید در شهرستان بناب ایجاد شده بود و به همین خاطر بناب رتبه اول اشتغال را در استان آذربایجان‌شرقی به خود اختصاص داد.

وی افزود: امیدواریم با تلاش مسوولان شهرستان شاهد ادامه این روند در سال ۹۷ باشیم.

رئیس کارگروه اشتغال شهرستان بناب با بیان اینکه هدف آمارسازی، ارائه آمارهای غیرواقعی نیست، تأکیدکرد: تحقق اشتغال واقعی رسالت اصلی این کارگروه است.

رفیعی یادآور شد: در سال گذشته سهم بناب از محل اعتبارات مشاغل خانگی ۵٫۱ میلیارد تومان بود اما این شهرستان توانست ۴ میلیارد و ۲۲۰ میلیون تومان در این بخش جذب کند و در واقع شهرستان بناب سه برابر سهمیه ابلاغی اعتبار را جذب کند.

وی اذعان کرد: در بخش اشتغال روستایی نیز ۲۲ طرح مصوب داشتیم که ۱۳ طرح در بخش کشاورزی، هفت طرح در بخش صنعت، یک طرح در بخش ورزش و یک طرح را در بخش میراث فرهنگی شامل می‌شد و اعتبار اولیه آن ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بود اما شهرستان توانست ۱۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان را در این بخش جذب کند.

رفیعی فرماندار بناب در ادامه سخنان خود بر کاهش بروکراسی و پروسه اداری در ارائه خدمات به مردم و سرمایه‌گذاران و نیز ایجاد اشتغال تأکید کرد.